AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
965

E34: Någon som vet nått om denna bil?

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Länk
Ser ju bra ut på papperet?

/Erik

///Tänk först, meka sen...
Extra kul med BMWPower-skylthållaren. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Fin bil, hade en likadan sådan tidigare, attans vad man saknar den =/

mvh/Richard

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;)
Ojoj...svensksåld 540i 93:a! Kan inte ha sålts många av dessa i Sverige under den rådande lågkonjunkturen det året. Just 1993 går väl till ett av de sämsta år vad gäller nybilsregistreringar och det måste ha rört sig om någon enstaka 540 (kanske den enda?). Unik bil i så fall och borde vara enkel att följa historiken om den rullat i sverige hela sitt liv.

Dock har den 95:ans front så antingen har tidigare ägare frontalkrockat den (och uppdaterat huven) eller så är det en styling grej.

Svårt att sia om priset om bilen är ärlig men BMWpower skylt- hållaren höjer priset 10 kkr minst...
Dessa är ju hårdvaluta idag ;-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Den fronten sitter på alla 540 i från starten 1993.
735
PP: så rätt så rätt...
För att vara petig även på 530:an ifall några tvivel skulle finnas...
Rättare sagt alla V8 bilar samt alla from sept -94 (??)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
735
Nice med sv-sålda bimmers, kan bara hålla med tidigare om att d blir bra mycket lättare att följa historian på bilen. Blir dock (själv!!) lite skeptisk när folk inte behåller org. reg skyltar. Kan dock ha varit för d goda syftet att kunna ha en "power-hållare".

Lite väl optimistiskt å tro ett chip skulle öka effekten från orginal 286 till 310...
Jag får krypa till korset och ställa mig i skamvrån *skäms*
...naturligtvis har alla E34 V8:or de breda njurarna som standard och inget annat :)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Har kollat tre år tillbaka i historien och så långt verkar allt stämma.
Kan någon se om bilen är sänkt, för med mina lekmannaögon ser det ut så. Är priset ok med dom milen och med den årsmodellen?

/Erik

ormen
Grymt snygg på bil i.a.f., det är väl inget direkt överpris (om den är i fint skick) med tanke på vad du får för bil. Den verkar "hänga" lite i bakvagnen = sliten upphängning, men det går ju o pruta på.... klär sig i silver verkligen!
ormen
på bild - menar jag
ormen
det är kanske sänkningen som gör att den ser hängig ut därbak...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
... eller fått dra tungt ? (dragkrok fanns ju)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
ormen
blir det köp?
Modellko
tänk på att bilen har haft 7 eller 6 ägare .. så man får undra varför ...
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Bilen har haft 3 eller 4 användare, men fler ägare (bilhandlare).
Tror inte jag köper den, får en till mun att mätta snart.

/Erik

ormen
bara en tanke som slog mig, många tjatar om sv-såld hit o dit = bra historia, (jag har haft det också) men sist köpte jag av en privatperson (Född 1952) direkt utanför Frankfurt, han ägde bilen sedan -98, ägaren (Född 1942) innan honom köpte den ny, och han var född. Fick med alla nycklar, s-bok ifylld till 12000mil, kvitton på bromsar, AC renov. osv. så jag förstår inte varför sv-såld historia skall vara bättre? inget illa menat här, var bara tvungen att skriva det som slog mig.....
ormen
skrev lite galet, född 1942 skall stå
735
Måste säga att ja gärna betalar lite extra för en sv-såld bil, då det är lättare att kolla historia och mil på bilen hemma.

Dock är jag inte främmande för att importera själv (speciellt med tanke på att ja ska studera i BMW:s förlovade land i höst), kanske låter som dubbelmoral men detta är min åsikt.

Är kanske lite präglad av det mätarfiffel som pågick mellan gränserna för några år sedan...
ormen
735: vad är det som är lättare? jag har haft sv-såld bil där jag inte ens visste vem egentligen ägde bilen innan (enda o sista gången jag köpte av handlare)... jag kan när som helst ringa verkstaden som har servat min nuvarande bil i Frankfurt, eller ringa de andra två ägarna. (fick faktiskt med adress o tel. till första ägaren till min bil) ...

jag menar , man vet upp till 3 ägares adress mm i sverige men hur ofta ringer man de? och hur villiga är de o svara på frågor? om de ens finns kvar på adressen? 3 månader efter jag kom hem med min bil från Tyskland fick jag ett stort paket med dokumentation, Tüv papper, Rephandbok mm. utan att jag ens frågade... detta har aldrig hänt mig i sverige trotts att jag ägt ca. 20-25 sv-sålda bilar av många möjliga slag....

jag vill inte bråka om detta, jag var likadan förut, tills jag insåg att Svensson har minst lika många skeletter i garderoben, om inte mer....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.