|
|
|
|---|---|
D-diddy |
Ja som rubriken säger. när jag svänger med bilen (även stillastående) så knarrar det som i en träbåt inne i bilen. ute låter det som en gris som skriker. försökt blåsa på 556 på p-ändar, högst uppe i tornet och på spindellererna. finns det fler ställen som rör sig när man virder på kringlan. ? David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Om det är ett knattrande ljud så kan det vara drivaxlarna Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Drivaxlarna? Möjligtvis om det vore en iX.... Mig veterligen rör sig ej bakvagnen när man vrider på ratten. /Christofer |
|
|
De låter som ett servoproblem. Kollat oljenivå i behållaren? Drivaxlar fram är bara felhjulsdrivna bilar begåvade med, så du kan väldigt säkert utesluta dom. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
D-diddy |
ja drivknutarna i framvagnen lyser med sin frånvaro, så dom är det inte.. ska kolla servooljenivån. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Är med allra största sannolikhet för lite servoolja i behållaren...hade samma problem på min förra E36. Fyllde på lite servoolja (jäkligt viktigt att du får rätt sort, står vilken du skall ha på servobehållarens lock!) från BMW och problemet var ur världen. Minns att man fick en och annan undrande blick från diverse flanerare när man var o körde runt i stan, "gris som skriker" är en bra beskrivning :-) Har du riktig otur kan det vara styrväxeln som läcker och då blir det dyrt (ca 10 papp inkl arbete) men vanligtvis är det slangarna vid behållarna som torkat in och läcker, kostar betydligt mindre! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
D-diddy |
Kollade oljan till servopumpen idag. nivån var ok. var lite misstänksam mot oljans färg. får prova att byta den. Är det någon som har förslag på hur man får ur det mesta ur behållaren? David. "The unattainable is invariably attractive" |
D-diddy |
Ingen som har något förslag?? David "The unattainable is invariably attractive" |
djhenk |
Hade en Trans-AM en gång med exakt samma problembild. Bilen knirrade extremt mycket och lät dessutom som en halvslaktad gris för de som stod sidan om bilen. Det visade sig emellertid vara en fjäder som var helt av och gnisslade extremt högt vid kurvtagning och vid väggupp. Kolla hur dina fjädrar mår alltså. /Henke |
| D-diddy: Kontrollera knarrstagen de brukar bli dåliga och låta som du beskriver. De kallas även för casterstag på BMW eller för krängningshämmarstag i folkmun. Har du föresten kollat att remmen som driver styrservopumpen inte gnisslar vid påfrestning? En fjäder som djhenk beskriver kan det ju vara men på en -99;a är det mindre troligt om du inte kört på extremt dåliga vägar de senaste åren. | |
| Tänkte nog liiite fel där. De heter inte casterstag på BMW. Det är de stagen som justerar hjulet frammåt och bakåt. Rätta mig någon om jag har fel. | |
D-diddy |
ska montera nya fjädrar i vår tänkte jag, (lägre) så jag får kanske skjuta fram det lite i tiden. Tack för tipsen MMM och djhenk David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.