AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.540

Vandalisering, Luleå

Linus85
Måste bara skriva av mig lite.

Nu har man fått bilen vandaliserad för andra gången på 2 veckor.
Första gången var det någon jävla idiot som fick för sig att slå in min vindruta och under denna natt har någon brytit upp TAKLUCKAN!!! när bilen stod på BMW i Luleå.

Nån/några dumma jävlar(ursäkta språket) har helt enkelt brytit lös takluckan och det verkar som om den/de har tagit den med sig. De verkar dock inte ha varit in i bilen, inte vad jag har kunnat se iaf.
Undrar om man gör detta för att ta sig förbi larmet eller liknande? eller är det bara ren skadegörelse? har någon någonsin varit med om något liknande?

Kan hursomhelst inte ens börja förklara hur förbannad man blir av en sådan här sak, men det känns skönt att få skriva om det iaf

Sen så skulle jag även vara väldigt tacksam om någon här i Luleå kanske har hört något och skulle kunna meddela detta till mig.
Tack på för hand

linus.ruuth@bredband.net
Lider med dig Linus,undrar vad man skall med en sönderbruten taklucka till, hoppas dom åker fast.

------
Mvh
Nisse
Länk

Linus85
Ja lita på att jag också undrat det, verkar ju inte finnas någon anledning alls till att bryta lös den.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Om jag såg nån gjorde nåt sånt live på min bil. Då tror jag att jag skulle dräpa dem rakt av. Åtminstone slå tills de ligger stilla.
Skulle bli vansinnig! Man rör inte andras grejer.

Linus85
Var en väldans tur att jag inte såg det, då hade jag suttit bakom lås och bom nu.
Vilket jag även skulle få göra om jag fick reda på vilka det var.
Visa användare
186
toffa182
316 -86
borde inte bmw ha nån sorts kameraövervakning?
cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
sätt dig i bilen o vänta nästa gång, med en basebollträ...
kanske är de dem på bmw luleå som ligger bakom..

taskigt,, lider med dig...
stefannorr
Såg en BMW där i dag en grön touring med sidorutan bak krossad.
Har alltid funderat hur dom vågar ha splitternya bilar bara utställd,inte inhägnat ellet något skydd alls.
Ca
20
Cato2
318i-89
för jävligt. min fick inte heller stå i fred utanför BMW-verkstan...BMW va ju rätt snabba med att avsäga sig ansvar.
som toffa182 sa: borde inte bmw ha nån sorts kameraövervakning?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Min stod hos en sunkig bmw-mek ute i skogen och blev halvt sönderslagen. Dom står inte säkra någonstans.
Linus85
Verkar som om BMW är väldigt populära också när det gäller just vandalisering. Inte roligt.

Har som tur är hel försäkring på bilen men det är väl alltid någon tusenlapp i självrisk också. Känns så jävla onödigt att behöva betala bara för att nån idiot ska ge sig på ens bil.

cruzing_21: har funderat på det ett antal ggr nu sedan det hände. Tänk så skönt det vore att få tag på dom som håller på med sånt här. Kanske inte så skönt för dom dock..

Angående kamera övervakning så tror jag att detta kräver speciellt tillstånd om det ska ske utanför butiken. Många mackar får tex inte ha det. Idiotisk regel/lag enligt mig
Håller med dig linus85, det verkar vara populärt att gå loss på BMW. För jävligt att det är så, i grund o botten beror det på avundsjuka tror jag,verkar så.
Englunds i luleå är väl rätt kända för att ha problem med stölder och vandalisering av bilar som står på deras parkering.

dom har ett ganska dåligt läge egentligen, enkelt att jobba ostört där mellan vaktbolagens rundor verkar det som.

min 535a vart juh av med fälgar, chipp, växelknopp, en dörrsida(?) och cd skivor när den stod där, men den skulle ändå lösas in så det sprollade juh då, mer less hade man juh blivit om det hänt annars.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Lider med er... hatar folk som inte kan låta bli andras prylar...

skaffa cargard T70c larm med sms modul så får du sms när folk gör inbrott i bilen... ba å kuta dit me trät å slå sönder idioterna... har de larmet i min pärla bara väntar på första sms-et då jäevlar...........!!!!

LeeRoy
Njuren
Enda vandaliseringen ja råkat utför är en kattajävel ja bråkar med varje gång ja e hos flickan,den står på huven o slickar sina tassar när ja kommer ut o springer utav bara helvete när han ser mig.....Funderar på att lägga ut en spikmatta över bilen,han lär inte dyka upp igen efter det iaf!

BMW - i nöd och lust
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Fy fan Linus, jag lider med dig. Jag fick ett icke så vackert ord ristat ner till metallen över hela huven på min 325:a förra året i maj på Umedalen i Umeå.. vete fan vad det är för fel i skallen på människor som gör sånt här: Länk
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
Jag hade fan inte vågat lämna bilen på englunds :P
Nää fan, inte det, när jag hade in bilen där för diverse rep så tog jag hem den mellan gångerna, och en kompis som ochså hade sin 325a där fick mkt riktigt inbrott i bilen under dom dagarna.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Linus85
Ja ibland undrar man verkligen hur vissa blivit uppfostrade, eller om de ens blivit det.
Något allvaligt fel i skallen måste man ju ha om man bara går och förstör för andra.

Men larmet där verkar ju som en rätt smart grej att skaffa, då får man bara gå och lägga sig med motorsågen eller likannde =) så att man sen snabbt kan ge sig iväg.
Fast kanske blir att sälja bilen ock skaffa hoj istället, vi får se.
Englunds har ju rätt trevliga grannar(K.R.I.S)kanske någon som fått återfall.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
LeeRoy:
var köpte du larmet nånstans? har tänkt att jag ska ha sånt när mitt bilbygge är klart men visste inte om d fanns!
blir ju så jobbit om man ska sova i bilen varje natt när den är klar ;)

"Framhjulen bromsar man ju med!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.