AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
510

Hur demonterars dimljuset?

Bu
241
Bucket
535iA - 87
Har fått ett stenskott i dimljuset som spräckt sönder hela glaset, går det att byta bara det eller byter man hela lyktan?

Det känns som man demonterar lyktan från motorutrymmet men det vore ju enklare om det gick utifrån, någon som vet?

/Henrik
Man får byta hela dimljuset. Glaset är limmat och sitter som bara den..

Har för mig att man plockar bort täcklocken i plast som sitter brevid dimljuset och lossar på nån skruv. Men jag har aldrig behövt byta ett själv så jag är inte helt 100..

/Carl

______
Länk
tipps om nåt som jag tycker är snyggt som man kan göra om man ändå håller på med dimljus.
lacka dem små fyrkanter som sitter vid sidan om dimljusen i samma färg som bilen eller ersätta dem med racenät.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Det e ett bra tips. Dessa täcklock (samt originalgallret i fronten) är ju lackerade som standard på lite senare årsmodeller. Mycket snyggt.

/Carl

______
Länk
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Ok, bra ide´ skall nog passa på att lacka dessa plastbitar i bilens färg..

/Henrik
Det enda man kan tänka på är att stenskotten syns mer på en lackerad yta än på den svarta plasten. Men det kanske inte är nån fara. I så fall kan man ju alltid lacka om dem. Funderar också på att lacka mina.

/Carl

______
Länk
Henrik: säg till när du gör det. Vi har ju båda två Arktiksilber så vi kanske kan slå våra påsar ihop... jag vill definitivt lacka mina

____

Bu
241
Bucket
535iA - 87
Ok, Z3c 4 ever, det blir nog någon gång nu i mars/april.. Vill inte byta dimljus innan det värsta gruset är borta, så det ryker igen !

/Henrik
låter bra!

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.