AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
811

Centrallåsstyrning via fjärr ur funktion! M5 E34!

Gemini__
Hej!

Började med att bilens batteri blev urladdat, plockade bort det för att återställa laddningen. För att överhuvudtaget komma in i bilen och speciellt till batteriet, var jag tvungen att öppna förardörren med hjälp av nyckeln. I vanliga fall styrs centrallåset med hjälp av originalnyckeln/fjärren. Bakdörrarna gick inte att få upp, skönt att krypa bak å hämta batteriet när man e 191cm =). Skulle varit smidigare att ordna med ett annat batteri och startkablar, och ev. få centrallåset att fungera(för att få upp bakdörrarna). Men hade inte tid och lust med det då, ville bara ha ur batteriet.

Men dit jag vill komma är att centrallåset ej fungerar nu. Reagerar överhuvudtaget inte alls på fjärrmanövrering. Går att larma av/på, dock måste man låsa förar/passagerardörrarna manuellt. Ngn som har en idé vad som kan vara fel? Kanske en säkring har gått? Sitter säkringar till vänster under baksätet åxå. Har inte tittat närmare på dem, kanske ska krypa bak dit idag å se om jag hittar ngt fuffens. Ngn som vet vad dessa säkringar är till? Har testat att initiera sändarna men det ger inget resultat. Vilket jag inte räknade med heller, för som första punkt i instruktionsboken står att läsa, "Bilen måste ha öppnats med fjärrmanövreringen". Som nu är satt ur funktion.

Jaja, tacksam för svar.

Mvh:
Thomas

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du provat om det funkar att låsa bilen från bagagen?
Har du provat att göra bilen strömlös ännu en gång?

En fråga: Fjärrnyckeln fungerar endast för att larma /larma av, för att låsa/låsa upp fungerar den alltså inte?

Jag tror också de ska kolla säkringarna under vänster baksäte.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Gemini__
Går inte att låsa/låsa upp bilen via bakluckan. Har ej gjort bilen strömlös igen.

Det stämmer, fjärrnyckeln styr endast huruvida bilen ska vara larmad el. ej. Går ej att låsa/låsa upp.

mm, ska ta mig en titt på säkringarna senare idag. Tack för visat intresse.

//Thomas

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.