|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok... Jag kommer att bygga med 1 aggregat. Skippar biturboplanerna så länge. Många talar väl om KKK 24 så det kanske vore ngt... Frågan är hur långt det räcker? Jag vill inte att effektkurvan ska mattas av. Vill ha samma karaktär som moton har nu. Chipet har ändrat en del på den. Vid ca 4800 kommer den ordentligt och vill bara mer och mer ända tills det är dags att växla... Så ett "lättdrivet" aggregat som klarar att leverera luft för Max 500 hp ... Tänkte köra runt med 0,7-0,8 på gatan och ladda på ordentligt på strippen... Mvh. B |
|
Adam/9000Aero |
KKK24 räcker till en bit över 400hk. Är ganska lik en TD04HL-19T med med lite bättre kapacitet. MVH Adam |
|
Hallå där......... Om du är intresserad av något aggregat, WG ventiler, dump, grenrör eller annat så maila gärna så kan jag komma med kostnadsförslag osv... oskar_67@hotmail.com //Jesper |
|
Lotus Samuel |
bmwandreas: Dessa GT-aggregat som du och Bäckis använder och säljer ibland. Typ GT37 GT40 osv. Det är väl iallafall lastbilsaggregaten eller? |
|
Hmmm Jag har hört liknande om de kullagrade aggregaten jag också, dvs att responsen inte är så fantastisk. Men det skall klara av hur mycket laddtryck (difftryck mellan insug/avgas) som helst. Dock fixar de verkligen inte övervarv och de går ej att reparera så en trasig dump eller läckage på laddsystemet kan lätt kosta en ny core (lagerdel med hjul) och det är ju minst en tia direkt. Så mitt val idag blir en KKK hopsnickrad av NLR här på forumet med Twin-entry. Bra respons, bra matchad och överkomlig att reparera. Och med den matchningen så är det ingen fara med difftryck avgas/insug heller så lagerhaveri har jag ej hört talas om. Det är väl mest gamla Garrett typ "GrpA" som lider av sådant? Mycket mottryck dvs med mediokra lager. Mvh Mats |
|
|
Lotus Samuel: Japp det är den serien. Bilserien ligger på +10k |
|
|
Så sega är inte GTBB agg. som alla säger allt beror på vilken konfiguration man har finns en 420 hkr version som laddtrycket kommer väldigt tidigt med. Trendab tyckte att laddet kom lite för tidigt på den när dom bromsa en cossie. Sitter sådana i dom 2 saabarna(röda och den silvriga) som va med i förra bilsport för övrigt. Kolla lite på ett holset hx eller något vet en del som ha fått bra respons med ett sådant. / Morgan. |
|
| Verkar vara många här som kör eller ska köra med turbo! Finns det möjligtvis nån som är intresserad av en helt ny hks super sqv-dump? Ska tåla väldigt höga laddtryck... Jag har endast tagit upp den ur förpackningen och kikat på den:) Ska nu sälja den å köpa en dump som jag hade på en annan bil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.