|
|
|
|---|---|
|
Dial har en försäkring som heter BMW Original försäkring, man kan ju tro att det är en försäkring som är bra för BMW-bilar men de verkar ju vara värst av dem alla! 1115 kr / månad för TRAFIKFÖRSÄKRING på min 318is, det är nästan dubbelt så mycket som folksam tar för HELFÖRSÄKRING på samma bil... Som tur var hittade jag Länsförsäkringar som var de enda som hade humana priser.... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! | |
|
De måste väl få igen de "förlorar" på att vara väldigft billiga de första sex månaderna om man köper bilen hos en aukt BMW åf. Jag köpte min 320i -97 på en aukt BMW åf och tecknade givetvis deras "prova på försäkring" (gratis de första tre månaderna sedan 250:-/mån i tre månader tror jag det var). Efter sex månader fick jag ett erbjudande om fortsättning men då skulle premien hamna på drygt 25 000 kr!! för helförsäkring/helår för en 320!!! Om jag hade varit 22 år och haft en 328 eller liknande kan jag förstå att de skickar ett sådant "erbjudande" men jag är 31 år , bor i Stockholm och skadefri. Behöver jag skriva att jag valde ett annat bolag! /Rickard |
|
|
Mitt "möte" med BMW Original försäkring var hällre inte bättre. Betalar 12000 i dag hos Folksam. Fick prisen 20.000 (nånstans omkring). Frågade varför så mycket?? Fick som svar att jag inte har svensk kk och dom räknar ut bonus från det.. skitsamma, det värkade inte va nåt problem för Folksam åtminstånde.. |
|
|
Där ser man vad det kan skilja sig från en individ till en annan... Jag fick en offert på min 328 (inget prova-på-tjafs) med plusförsäkring från Original Försäkringar. Summa sumarum 9500kr helår/plusförsäkrad med sänkt självrisk (27 år, full bonus, inget garage, 1500 mil, storstad). Detta var 1000kr mindre än LF som jag tidigare haft på min 318. Dock var TH ännu billigare så det blev dem istället. Ännu ett bevis på att det inte finns något f-bolag som generellt är billigast utan att det är lite "lotto" när man ringer runt... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.