|
|
|
|---|---|
|
Se länk: Länk | |
|
...och jag miste mitt igår :-( Oroväckande många som åkte dit på rattfylla! :-O |
|
|
Helt klart är det värre med alla rattfyllerister. Kan fartkamerornas ökning i antal spela in på ökningen? ___ Länk |
|
|
På tal om fortkörning så läste jag i hallands nyheter i lördags om en kvinna som åtaldes efter att ha kört i 113 km/h på motorvägen genom halland. Felet hon gjorde var att hon körde om en bil kö där en polisbil låg först. Har inte poliserna någon grövre brottslighet att lösa innan man stoppar bilar som kör 3km/h för fort på den välbyggda motorvägen.800 kr i böter fick den kvinnan Jimmy |
|
|
Om dom stoppade mej för att skriva ut den boten fick dom nog plusa på några kronor för att bli utsatta för mitt hjärtas mening !!! Som nog skulle ligga oroväckande nära både hot mot tjänsteman och ärekränkning. Finner mej ALDRIG i att ligga i trängseln bakom en målad snuthäck som promt ska ligga 1,5 kmh under lagstadgad fartbegränsning, jag kör om direkt ! Tvekade vid ett tillfälle under min tid som chaufför å med chefen i bilen på väg ner från Arlanda och låg bakom med tokinbromsningar och minimala avstånd innan chefen sa -här törs man ju inte ligga, kör om och ifrån dom så att det blir lite lugnt runt omkring. Sagt och gjort, sakta men säkert segade vi ifrån och vid första bästa krök så var vi borta :-) Angående rubriken så e det bara att hålla med om att det var oroväckande många pga rattonykterhet, men antagligen är det ju pga ökade kontroller vilket ju e bra isåfall. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Det måste fn va landets odugligaste polis Länk !!!! Kan bara (mar)drömma om dom scener som utspelade sig i kön bakom...... burrr // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Flåklypa: Var det din ringa ålder som drog till sig Farbor Blås uppmärksamhet ? :-). Trist att höra, hoppas det hinner komma åter till våren // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Ser lite roligare ut i Spanien. 120 motorväg och polisen håller väl ca 140. Man närmar sig, saktar ner till 145 och vid nästa krök så är man borta =) Så gör de flesta där nere. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.