|
|
|
|---|---|
|
jag var inne på en sida som heter www.bmwe30.net och där stod det att openairfilter(konfilter) typ kan sänka motorns effekt ifall man inte skärmar av den från motorn. det stod beskrivet där hur man skulle bygga någon slags box runt filtret av aluminium så att man inte skall få in varm luft från motorn. beskrivningen var dock lite skum tycker jag och det fanns inga bilder som man kunde titta på. jag har ingen lust att lägga ner nå mycket pengar på det här så jag undrar om ni tror att man kan bygga en box av typ pappkartong som man tejpar runt filtret. sedan täcker man både in och utsida på kartongen med aluminumfolie för att få bort motorvärmen. kan det funka? :) | |
|
men hallå? är det verkligen inte någon som har något tips att komma med. det här är ju jätteintressant. vi alla vill väl ha mer effekt i sina bmw's. eller? |
|
|
1...x...2 Dagens Tips. ;) Klart motorn vill ha kalluft eftersom den tar upp mindre volym än varm luft => mer luft i motorn => lite mer effekt. Det är väl bara att bygga en egen kanal eller avskärmning som du beskriver. Borde inte vara varken krångligt eller dyrt. Annars kan du ju ta upp ett hål i huven ;) |
|
|
Personligen så tror jag att det kommer att se väldigt amatörmässigt ut om man tejpar fast papp med aluminiumfolie på, hur blir det sen när man ska motortvätta? jag tror inte att papp är ngn bra lösning i ett motorutrymme(+brandfarligt). Mitt förslag är att satsa på ett sportluftfilter i originalboxen och sedan dra en tjock slang/rör som förser filtret med kall luft från fronten på bilen(typ under spoilern). |
|
|
jag har alltså redan ett openair filter. jag vill bara bygga runt det. på www.bmwe30.net fanns det en ritning på hur man kan bygga ett rör från frontspoilern som leder till luftfiltret, men det blir rätt mycket böjjar vilket gör att man får dålig luftgenomströmning. sen är det inte bra att hämta luften från så närma marken för om det är varmt ute så blir luften från asfalten tydligen väldigt varm. det bästa skulle tydligen vara att bygga typ som en låda som är öppen fram mot lysena ungefär, och som avskärmar från motorn och marken. gå gärna in på www.bmwe30.net och titta under technical articels och sen under performence. |
|
|
Gå in på tex www.google.com och sök på ramair så hittar du säkert något! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.