AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.398

M3 speglar med blinkers / Montering

Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Tja.

Är det någon som har monterat M3 speglar med inbyggd blinkers till sin E39:a? Själva spegeln är inga svårigheter att montera men frågan är hur man ska koppla själva blinkersen?

Nån som vet?

Bmw om du älskar att höras..
\\\M 325i ZENDER///
måste dra från sido blinkersen.dvs koppla om därifrån

---
Projekt trippel xXx i gång.
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
jag väntar på mina m3 speglar med blinkers, har ej fått dem ännu. som
\\\M 325i ZENDER/// säger koppla den från sidoblinkersen och in i bilen för det kommer jag med att göra. e säkert lättast såååå

bjohari
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Åkaj, tack.. Men jag har kikat lite på det..

Hur ska man dra kabeln? Det är en massa genvägar man måsta ta då? Ska man bara dra från dörr till sido blinkers? Men då syns ju kabeln när man öppnar dörren.

Kanske om man ska dra via cupen men hur? Det verkar komplicerat. Eller?

Visa användare
62
Disabledd
318i e36 -91
Kan du inte dra den via den befintliga elgenomföringen kupé-->dörr nere vid gånggärnen? Borde gå att få in en kabel under gummit.. Sen finns det ju massor med hål mellan kupén och motorrummet. Jag drog t.ex min kabel till slutsteget via ventilationen, men det fínns som sagt andra befintliga genomförningar. Att dra ifrån sidoblinkersarna verkar lite overkill, det räcker väl med att grena av vid relät i säkringsboxen inte sant?
Tack heej

---
If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL.
Visa användare
62
Disabledd
318i e36 -91
Tycker för övrigt att m3 speglarna med blinkers är så jäkla läckra.. Det blir defintivit ett par sådana i sommar.

---
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

hmm, alrajt ska testa.. Pratade med Bmw ifall dom kunde installera dessa med samband med servicen och det tog dom 2000:- för BARA för montering hehe.. Sjukt men sant.

Är det någon som har bild på sin E39:a med M3-speglar med inbyggd blinker?

bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
fan 2000 kr de e sjukt.

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Nu när ni ändå snackar om M3 speglar. Det här med hur mycket man ser med speglarna är jäkligt viktigt. Har svårt att tro att man kan se lika mycket med M3 speglar jämförelse med de vanliga fyrkantiga speglarna.

Nån som har har bytt och vet?
Visa användare
62
Disabledd
318i e36 -91
Har inte m3 speglarna olika vinklar (höger och vänster) så att man skulle se bättre? Om det skiljer sig i storlek vet jag tyvärr ingenting om. Tycker däremot att den vindrutemonterade backspegeln fungerar mycket bättre än de två vid sidan om. Annars får man väl kompromissa helt enkelt, m3 speglarna är ju grymt mycket 'tuffare' än original ;)
/heej

---
Visa användare
62
Disabledd
318i e36 -91
Min polare fick förresten sina m3 speglar snodda förra veckan, och det hade säkert inte hänt med 'original' speglar. Så där håller jag faktiskt med om att man ser bättre med original speglarna ;)

Förresten, jag råkar har ett par väldigt snygga m3 speglar till salu *ler*

---
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Dom fyrkantiga bmw speglarna är helt gräsliga tycker jag, dom sitter ju på gamla 5-serien från -88 eller liknande.

Hur är det när man typ ska tvätta bilen i maskin? det går ju inte att fälla ihop dessa speglar!

En annan fråga, när det gäller att dra kabeln ifrån dörren, ska man dra den igen det lilla plast röret som går från dörr till bil? Eller kan man låta kabeln sitta löst?

Glöm inte att gå på Bilmässan i Gbg, där kommer dom ha massor med stylings prylar.

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
bmw_patricia: Har bytt på min bil och det är skillnad på sikten gentemot original speglarna, klart bättre sikt med original.

I början var det lite irriterande men nu har jag börjat vänja mig vid det.

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller med Roffa, i början är det lite irriterande. Jag upplevde i början att M3-spegeln va mycket mindre än standard spegeln. Men något som jag tyckte va mer irriterande när jag hade monterat min M3-speglar (kopior på min fd. 325:a, va att spegelglaset vibrerade något otroligt mycket vid högre hastigheter, 100 km/h +. Bilden blev väldigt suddigt. Nu när jag kör med org. M-3speglar på min nuvarande 328:a så finns inte det problemet som väl är.

Vet ju inte om detta problem gäller alla kopior men om det göt det så skulle jag inte råda er till att köpa kopior, för detta va som sagt otroligt irriterande. Vet att priset är som dag och natt när det gäller kopior och Org. men det är det värt i detta fallet enl mig.

Lycka till med blinkersinkopplingarna.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Jimmyboy:Har kopior på min bil, köpta från hova.Dom vibrerar ingenting alls som tur är =)

Vart var dina köpta?

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Roffa: Skönt att höra att det inte gäller alla. Mina va inhandlade hod Dalhems. Vet dock inte vilket fabrikat det va.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Jimmyboy:Ok, jag har elstyrda och dom är jäkligt tajta i glaset,var dina elstyrda?

Snygg bil du har! =)

//Roffa

---
Min BMW - Länk
\\\M 325i ZENDER///
ang speglar ORG.såg en kille som hade köpt skrom kåpa av en firma till e36 skit läcker va den.funderar att köpa själv då d e lite udda....annars tycker jag att man ska köpa nya m3ans speglar e36ans e lite ut tjatad...smaken e som (_I_) delad;)

ps såg en kille som sålde till e36(m3 e46)i börsen...

---
Projekt trippel xXx i gång.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Jag pratar gällande E46 och E46 M3 speglarna, ni som har bytt. Har ni känt ibland; oj j*vlar. Den bilen såg jag inte i sidospegeln ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.