AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
911

Byte Automat mot Manuell...

Har en 320 ia 89:a som har automatskit och tänkte nu bygga om lite...
någon som har lite tips??
kanske rent av har en fin getrag låda liggandes? :)
eller om jag hittar den stora sexan så kanske det går att göra?
alla tips emottages tacksamt...

MEN!!! kom inte med att jag borde byta bil istället, jag e alldeles för kär i den jag har :) så det e helt uteslutet....

Kom just på att automat drar mkt bensin...
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Tja!
Hörde av en kille att de tydligen är lite problem att få din 89:a igenom besiktningen med Manuell, pga. avgasreningen!... Håller på att byta på min 325 cab just nu och de skulle tydligen inte vara några porblem i och med att de är en 87:a... Fråga min inte mer specefikt1 Men de är nog nåt att kolal upp innan du köper på din en massa delar! mvh / henke
Be
179
Bex
325iA -90
Jag har en Getrag liggande, den satt i min 323 innan jag bytte till automat, vet dock inte varifrån den kommer från början. Har även kardan, koppling, pedalställ m.m.

Du bör dock nog kolla upp det där med besiktningen innan, har också hört nått om det där med avgasrening.

Ingenting är omöjligt
Je
72
Jensa
325i cab -87
320i -88 M50B25 turbo
320i-85
Du lär nog inte komma igenom besiktningen eftersom du har en -89:a. T.o.m. årsmodell -88 innan man måste ha massa intyg på avgascertifiering med just den växellådan du ska hänga dit.
Jaja.. det var satan... :( jag som ville riva lite i bilen... men det låter som det blir problem.. men det e ju värt ett besök hos bilprovningen och höra vad dom säger...
Tack för hjälpen..
Men jag e nog ändå intresserad av lådan
Vi kan höras mer om den tycker jag...

Kom just på att automat drar mkt bensin...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.