|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Teckande min försäkring i torsdas för de här året. fick pröjsa 12500/helår /helförsäkring på folksam o då på morsan. med förare under 24år flerbilgarage i västerås city. tyckte jag fick en ganska bra dil. Betalade 15500 förra året me samma bolag. Farsan fick pröjsa 10800 på TH 40år o 20 skadefria år. o eget garage. En gång BMW alltid BMW!!! |
|
| Jaha, där hade vi två till :). | |
|
21 år, flerbilsgarage i sandviken 28640kr hel/helår... Smakar det så kostar det... Kan ju känna mig trygg NÄR det händer nått eftersom bilen står på MIG å ingen annan.... /// Fredrik B |
|
|
Jag fattar inte varför alla skall ha helförsäkring. Jag har en hel del bilar och jag har aldrig något mer än trafik försäkring. Fan skall man betala så höga premier så har du råd att krocka en gång om året. Jag har föresten kört och krockat 2 ggr en lite mer alvarligare den andra en stolpe i motorrummet men dom reparationerna kosta mej lång under vad jag skulle behöva betala i bara premier. Ja jag fattar inte er. Ni köper en bil för 100 000 sen teckna en försäkring på 20,000kr? Efter 5 år så kan du ha köpt en ny bil. Vad är ni rädda för skall hända? Är det värt att betala 15,000kr för helförsäkring bara för att om någon slår sönder din fönster att dom på försäkringen fixar det? Självrisken du betalar täcker deras kostnader nästan helt bara så du vet. Och det jävligaste av allt är att när något väl händer så vill ingen på försäkringen längre ta tag i problemet. Men ner avin kommer och du inte betald i tid så skall du sa hur angelägna de blir att kontakta dig. Synd att dom inte är lika duktiga på det när man behöver dom. |
|
|
Kan hålla med där faktiskt... Men det är svårt att koppla av med en trafikförsäkring...OM något händer så svider det! :( Men visst, jag lägger hellre 1500:- i en burk varje månad! Om sen inget händer så kan man använda pengarna till något roligare vid årets slut! :)) |
|
|
Fick besked idag... M3 02 1000mil/år halvförsärkring har vagnskade än så länge.... +30år Förort till huvustaden Plus försäkring 8310:-/helår |
|
| 8400 kr helår, helförs 3000 kr självrisk, m3 e46 cab 40 år, bor i värmland,länsförs! | |
|
Håller med SLY. Var inne på att ta halvförsäkring. Men den här bilplus jag har (reducerar självrisk vid skadergörelse samt krock med djur) tror jag inte gäller då...måste nog ha hel. för att den ska gälla? Eller..?nån som vet..trygghansa. Ska i allafall kolla upp det hela. Trafik är nog lite VÄL farligt för mig... ///M3 |
|
|
Varför är endast trafik farligt? Satsa på ett bra larm, bilar med "bra" larm själs mycket sällan. Har kollat statestik ca 1000st om året. Och då är nog många bedrägerier som liger bakom tror jag själv. Vet du att du sen kör bra så behöver du ej vara orolig. Desutom så kör man lite mer försiktigt om man vet att man inte har helförsäkring och det är bra för din hälsa. Men kör du som en galning och inte har larm gå direkt och försäkra din bil specielt om det är en M3:a. Jag fattar inte varför dom flesta har hel försäkring bara för dom har en BMW? Sen när dom krockar så tappar man ändå bonus så många fixar små krockar själva också. |
|
|
Vad hjälper ett bra larm mot en älg ?? Är det bara förare som kör mindre bra som krockar med älgar ?? Här där jag bor så åker man mycket småvägar runt småbyarna där det finns väldigt mycket älg, rådjur, grävlingar osv osv /// Fredrik B |
|
|
Sen om jag tycker premien är för hög eller inte det är som det är... Inte mycket att göra åt /// Fredrik B |
|
|
Jag kommer från Malmö här har jag aldrig sätt en älg inte än så länge så den risken behöver inte jag ta. Men har du mycket älg uppåt landet och du vet att många krockar med älg så teckna en full försäkring nu på en gång. Jag skulle nog själv nog ha kollat först vad för skador som kan orsakas generellt sätt om man krockar med en älg och sen kollat vad man generellt kostar att fixa denna skada. Räkna även in vad det kostar i självrisk m.m om försäkringen skall ha fixat skadan. Ex: Du bor uppåt landet i en stad på 2000människor. Kolla statistik på hela länet. Typ 5000st djur skador på 100 000bilister /år. = Sannolikheten är att du krockar 5%. Kör du bil i 20år så skall du rent statistiskt ha krockat 1gång under en period på 20000år. Hur mycket försäkrings pengar har du blivit av med då? Det är ungefär så jag tänker innan jag bestämmer mig för vad för försäkring jag väljer. Du känner dig själv bäst vet du att du har många fiender (ökar risken för sabotage), kör som en galning och har varit nära att krocka många gånger, ser mycket tjuvar på nätterna i ditt bostadsområde, ser mycket djur på nätterna .......... Så ta en försäkring som passar dig bäst själv. Vet ni om att sannolikheten att vinna på Lotto är 1 på 16 000 000 Det är större sannolikhet att du blir träffad av blixten nu när du läser detta än att du skall vinna. Det har ni nog inte tänkt på va? Jag kan tillägga att jag aldrig spelar på spel. |
|
|
Statistiskt sett är en försäkring alltid en dålig affär, det är ganska självklart när man tänker på det. Dvs det du betalar i premie måste vara mer än de kostnader som du statistiskt sett kommer att orsaka försäkringsbolaget (annars går de ju i konkurs). Dessutom får du betala ett överpris tack vare alla försäkringsbedrägerier (en stor andel av försäkringsbolagens kostnader), samt för bolagets administration. Tänk dessutom på alla som kör på fyllan, eller medan de pratar i mobilen, eller med marockanskt körkort, eller unga fartdårar i tyska sportbi...nejmen vad skriver jag. ;) Allvarligt talat, om du inte anser dig tillhöra en högriskgrupp är det sannolikt en statistiskt sett bra affär att bara ha trafikförsäkring. Själv helförsäkrar jag ändå, fast jag vet att jag förmodligen förlorar på det. Jag ser det som att jag betalar för sinnesfriden att veta att jag inte behöver betala en eventuellt totalkvaddning själv -- även om det är osannolikt statistiskt sett. Statistik och psykologi går inte alltid hand i hand. |
|
|
man måste ju tänka på att bilen kan bli stulen oxå...... har man inte hel försäkring så står man där på parkringd platsen men nycklar i handen och ingen m3´a.......... jag håller med GunnarG.... jag betalar för sinnesfriden.....alltså heller betalar man 500 kr/mån mer och sover bra om kvällarna..... det är så jag tänker |
|
|
Har man installerat ett larm själv och är elektriker så räcker det för mig. För det sättet jag har installerat det så kan endast en komma förbi inom rimlig tid och det är jag. Men vist någon kan ju dra upp bilen på ett släpp och köra ifrån med bilen på det sättet, men det riskerar jag. Med 10000kr mer i plånboken per bil så får man ta den risken. Skulle min M3 bli stulen så har jag i.f. andra bilar så det är inte hela världen. Ni som har fullförsäkring jag förstår er på något sätt det är inte så att jag idiotförklarar er ok? Det var någon som skicka mig e-mail och tycke att det verka som om jag idiotförklara de som hade full eller halv försäkring men så är ej fallet. |
|
|
M3 -95, 3950:- i entusiastförsäkring. Helår/helfs. Min 993 4S kostar 7950:- helår/helf hos if. 30 skadefria år, villa och i Helsingborg. M3/// Mullret |
|
M3busen |
SLY. Kan förstå ditt resonemang men läs det här. Jag har Trygg Hansa & gav 11700/förrra året & nu ger jag 14200kr/år. I det ingår en + försäkring & det är jag glad att jag hade. Förra sommaren var den "svenska avensjukan"framme & repade ner bilen. Det blev lack + nya dimljus efter som de slagit sönder glast och snott det ena. Det blev skadegörelse & efter som jag hade + förs blev det ingen självrisk + att jag fick 100kr/dag som bilen stod på verkstaden. Där var den i 3V, så jag fick 3000kr + en ny lack +att jag ska få lackförsegling nu i sommar på bilen Demontering/lack/rekondfirman debbeterade Trygg Hansa 22000kr Jag är inte rädd att jag ska krocka, men jag litar inteett jä... dugg på de som ska sno & sabba bilar. Så det är tur att försäkringsbolagen pyntar för det för annars hade man legat på helspänd med baseboll trä & tittat på bilen om nätterna...frågan är vilket försäkringsbolag som betalat för personskadorna? Varför stanna när man kan fortsätta... |
|
Premie: 12100 kr/mån helf. hos Dalarnas försäkringsb. Ålder: 28 år aldrig krockat. Adress: Småstad 15.000 inv. Parkering: Garage Antal år med körkort: 10 |
|
| oslo12, du måste mena 12100:-/ år helf? | |
| 10800 helförsäkring trygg hansa, 31 år, parkerad i flerbilsgarage, boende i gävle | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.