|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
fan jag ger ju 17000:- per år helförsäkring 28år 10 skadefria bor i ytterkanterna av malmö med galler garage tre pers i min bur. vet någon om man kan få det billigare någon med 540i i malmö i min ålder går det att komma under 10 brickor/år tacksam för alla svar BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
Jag ringde Aktsam för en förfrågan när jag körde M3, dom ville ha blygsamma 74.000/år....då var jag 26, lägenhet i sthlm. Jag hittade lite billigare än så :-) /J |
|
|
Jag betalar 11000kr helår hos if. Körkort 9år, och lika många skadefria år. Kollade med Trygg Hansa förra veckan dom skulle ha 22000kr! PB |
|
| vilka stæder bor ni i som kør M3 och ger under 20000:- | |
| Finns det ingen i Norrland/ Lappland här som kan berätta vad dom betalar i premie ? | |
|
Norrland, liten ort, 1000mil, självrisk 2500, 26 skadefria år hos Trygg-Hansa 8880Kr/helår Villaförsäkringen är ochså i T-H. Hade 5582Kr första året men sen höjde dom som vanligt. Har ringt runt och kollat och jag får inte billigare just nu med den självrisken. ----BMW ///M3--- |
|
| Okej, det var inte sååå farligt dyrt ! | |
|
hej igen fick min försäkrings besked i dag betalar på min m3 e46 9330kr i helförsäkring I dont drive fast But i fly low |
|
|
Håller precis på att ta hem en 540 Touring 99:a från Tyskland Ringde då Trygg Hansa där jag för övrigt har min_dyra_ villa försäkring och till min fasa så ville de ha ca: 21.000:- för helförsäkring/år. Jag har 22 skadefria år och bor i villa i söderförort till Stockholm med eget larmat garage på tomten Lyfte då luren och ringde IF och fick priset 10.000:- plus att villaförsäkringen sjönk med 2.200 år, allt med samma villkor Trygg Hansa gav 5:-, ja fem kronor rabatt per månad för att jag hade larm som är anslutet till larmcentral, IF gav ca: 50:- per månad rabatt. Dock ingen M3:a men efter att ha kollat på de flesta bolagen så kan jag i mitt fall konstatera att Trygg Hansa är rena rama skämtet vad det gäller hem/villa/bil om man bor i Stockholm |
|
Berco |
Mr M3E46 Det var billigt,är din sv-såld eller? Vilket bolag var det du fick priset från. Har kollat upp lite hur mycket min 325a kommer att kosta när vagnskade garantin går ut. 9800kr på LF !!! Länk |
|
nix ej svensksåld har min bil på LF I dont drive fast But i fly low |
|
|
Mr M3E46: Bra premie med tanke på att du har helfösäkring på din Har du mera bilder på din toning och hur många % har du?vilken färg har du på din bil? |
|
| Hade 7460:-/år för en helförsäkring hos Trygg hansa förra året för en M3-93. Är 77:a haft körkort sedan 9506 och kört skadefritt och bor i litet samhälle. Enligt vad jag har fått för premier på dom olika bolagen så har Trygg hansa varit billigast sedan 2år tillbaka. | |
modano |
betalar 16500 per år på M3 12200 på Z3´M eftersom ödmjukheten haglar i denna tråd så måste jag säga att ni alla har fel grabbar.. mina bilar är de finaste här... ;) |
|
seriöst grabbar, nu när vi ändå är ödmjuka och beundrar varandras bilar....Min är snyggast snabbast och har mest vrid, dessutom pröjsar jag 1700 i helförsäkring (entusiast). Sug på det ni som "bara" kör M3 och dessutom ÄR min pappa starkast och min snopp ÄR både längst och grövst ;) ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Länk Trygg Hansa.. Gå in o kolla er premie via länken. |
|
|
Går inte att kolla importerade m3:or via internet och sedan så brukar jag alltid få ett betydligt högre pris när jag kollar via internet än när jag ringer. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
M3 E30 88 sv såld 19000 helår helförsäkrad ölands försäkringsbolag www.fisring.com |
|
|
Ställde precis på min m3 och idag fick jag försäkringbrevet som visade att premien hade höjts med en tusenlapp under avställningen. Betalar nu ca 13500:-/år hos LF. Tycker dock att det var dåligt utav dem att passa på att höja premien under avställningen, försäkringen är ju ett avtal som löper på ett år och när jag nu ställde på bilen igen så hade de ändrat huvudförfallodagen från nov till jan och samtidigt passat på att höja premien. Har aldrig varit med om ngt liknande på mina andra bilar som varit avställda vintertid, har då haft Trygg-hansa. Tilläggas bör att jag inte sade upp försäkringen under avställningen utan att den automatiskt övergick till s.k garageförsäkring när jag ställde av bilen som sedan automatiskt ska återgå till helförsäkring när man ställer på bilen igen. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
dakar gul |
är en kille på 21år köpte min m3a förra sommaren!! förra ägaren hade den entuiast färsäkrad!! och jag vart lovad att försäkringen skulle följa bilen.. även om man bytte ägare..... senn när jag köpte den så skulle länsföräkringar plötsligt ha 32000kr i helår...... innan jag köpte bilen så lovade dom att det skulle gå bra att fortsätta entuiast försäkra den.......Så jag köpte den glatt...... Men dom skyllde på alltmöjligt...... Hade jag bott i linköping så hade jag fått försäkra den..... men nu bor jag i örebro och då gick det inte!!!! tok kärringen sa till mig att dom inte vill beblanda sig med 20åringar och tyska bilar som börjar på B och slutar på W ........ förbannad som jag vart så ringde jag upp VDn för länsförsäkringar och berätta mitt delämma..... Så till slut fick min Far stå på den... och jag betalar nu 6000:- kr i helår... Vdn tyckte synd om mig när jag hade blivit lovad en entuiast försäkring... så han gjorde en bra dil med mig och min far...... Fast jag får bara åka 1500mil per år... fast det är ok.... Den rullade bara 600mil i sommras hinner inte med att åka så mycket mer än 1000mil..... Men jag tycker att premierna är sjuka här i sverige........Tips Till dom krakar som funderar på att köpa en M3 Ring runt och kolla mellan olika bolag jag lovar att det lönar sig......... Ps ska bli kul att se hur mycke premie hel.etet har ökat i år..... MVH//CH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.