|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
E-28 Racer! |
Ringde nu till Sockenbolagen och fick en offert på 10 000helår/helförsäkring med högsta självrisken (6000) helt klart bättre, och hon jag pratade med undrade om jag satt ner när hon skulle tala om priset!! Då berättade jag för henne att If skulle ha 43 000 hon höll på att smälla av!! |
| Jag kan rekomendera er alla som tänker teckna en ny försäkring att iallafall kolla upp vad Saluansvar ger er för priser. Dom har iallafall gett mig det billigaste alternativet när jag hade en Audi s4:a .... | |
|
Cruzze: Stämmer..TH har skärpt till sig, även MC försäkringarna börjar bli förmånliga via dom nu... |
|
|
Ringde nyss runt lite och kollade. IF och TH var billigast. TH tar 10.500:- med merförsäkring och inga självrisker. IF tar samma pris men har lite högre självrisker. Dock verkar det inte spela någon roll att jag bakar in villan + SAABen. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Kollade just med T-H 6928:- hel helår, helt ok tycker jag! Länk Länk |
|
|
Hur i helvete kan ni få ner försäkringarna till så lite? 1.000-1.500mil 31år bor i egen villa med eget garage Liten håla med 12k invånare på gränsen till dalarna larm/imobilizer/märkta rutor Körkort i 13 år Aldrig orsakat olycka Ändå kom jag ner i 9.700:- som lägst, och det var på TH. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| Smaka på 42 000:- / helår. Man 24, lägenhet utan garage. I en håla på 2000 invånare. helt sjukt. | |
|
Cruzze...det är obegripligt! vi har likadana bilar. Jag bor också i villa, kökorti 12 år, 1000 mil per år. Hel / hel 15.800:- ?? Så kul är det att bo i Stockholm! :-(( |
|
| Fast 9700:- är ju ett rätt okej pris för försäkringen. Blir till att ringa runt innan våren med tanke på dom billiga premier en del har! | |
|
mosse: det är inte ett dugg roligare att bo i Malmöförort försäkringsmässigt. Innan jag fick entusiast på Alpinan hade jag 13800 om året, 33 år, kk i 15 år, skadefri, villa, eget garage max 1000 mil om året ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Pröjsar 15.500 förra året på folksam. men ska ju höjas nu så man får väll se vad man får pröjsa. En gång BMW alltid BMW!!! |
|
|
800€ HELÅR, MEN ISTÄLLET HÖG SKÄLVRISK 660€ DIRECT LINE INSURANCE (UK BOLAG) |
|
|
Synd att man känner för att ta trafikförsäkring & chansa....lägger nästan hellre 1500:- / mån i sparbössan... Dumt, javisst! men vi snackar om en 11 år gammal bil!! Dessutom står den alltid uppe bredvid huset...skulle verkligen vilja se den som försökta pilla på den 2 meter bredvid huset... Har ingen lust att gödsla dom där utsugarna mer! :-( |
|
|
en kompis som är 24år bor i lgh kollade försäkring på sin M-roadster han precis köpt.. IF skulle ha 65 000:- HELT SKJUKT!!!! han fick ner till det billigaste hos trygg-hansa på 25 000 / helår... iofs så ställs juh bilen av på vintern så han kan juh halver kostnaden... surt=( |
|
E-28 Racer! |
Ringde TH 10200:- helår/helförsäkring 2500:- självrisk 8500:- med högsta självrisk på 6000:- |
|
Fnys. När jag ville ha betalning månadsvis på TH på mina försäkringar ökade priset på bilen från 10k/år till nästan 14k/år. Hade dom väntat sig att man skulle pynta in 20k (båda bilarna + villan) i en sudd varje år? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| Stor varningsflagga för Salusansvar!! MYCKET dålig erfarenhet därifrån. Möjligtvis bra premie men snudd på omöjligt att få ersättning om det händer något..:-( | |
|
Tänker lite i "mosses" tankar. Trafik vågar jag nog inte men...halvförsäkring. Det enda som skiter sig är ju om man orsakar en olycka själv... Men de e ju bara att ge fan i de::)) Det gör mängder på premien på min.. Från 47000 till 21000kr/år!!! ///M3 |
|
|
Hmmm...vi kanske skulle slå oss ihop alla ///M & Alpina äageri Sverige, bilda ett eget försäkringsbolag, där alla betalar samma premie, säg 7000:-/ år Om man är 1000 st bilägare så blir det ju 7 miljoner i kassan... Borde ju täcka de flesta uppkomna skador på ett år... Oförbukade årspremier fördelas sen lika på alla medlemmar vid årets slut...liten återbäring... Bra idé va! ;) |
|
|
jag betalar 12000 per år helförsäkring på länsfösäkringar. Jag är som imola också förlamad. kör m3e46. I dont drive fast But i fly low |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.