|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Premie: 13 500 kr/mån helf. hos T-H Ålder: 28 år Adress: Stockholms innerstad Parkering: Gatan Antal år med körkort: 10 Jens |
|
|
Lika virrig som vanligt, menar föstås 13 500/år och inte månad... hade blivit lite väl dyrt kanske :) Jens |
|
|
Premie: 15 000:- Ålder: 26 Adress: Centrum i Helsingborg Parkering:I en 20 Fots Container Antal år med kk: 8 Försäkringsbolag: Trygg Hansa Gick över till Trygg Hansa från LF pga M3:an hoppade upp till högsta försäkringsklassen vid årsskiftet. Fick dock visa upp bilen med alla papper osv innan jag fick försäkra den hos Trygg Hansa trots att bilen varit i sverige sedan 970117.? 1BJÖRN Länk |
|
|
1Björn; Fick också visa upp bilen. T-H är extra hårda på besiktning av importerade bilar. När man väl besiktigat den så är de väldigt bra at ha att göra med och deras premier verkar vara bland de lägsta för M3:or. Jens |
|
|
Premie: 10800 / år (halvförsäkring, garage, 12 skadefria år, 29 år gammal, stockholm, Dial) |
|
|
5000 helår. fullbonus 35 år villa, garage. Örebro. Trygghansa. För övrigt så är min finast på forumet;)))) |
|
|
BMW Jonas. Så blygsamt sagt av dig.... |
|
|
Ja, jag vet. Men det är ju kul om man gillar sitt fordon. Har aldrig varit så nöjd förut med någon bil. |
|
| Lite sandlåda att kläcka ur sig att "min bil är finast på forumet" tycker du inte? | |
|
Forum är väl till för att vädra sina åsikter och jag tvivlar inte på att han tycker att den är finast på detta forum. Sen om vi andra håller med eller ej är en annan sak /Christofer |
|
|
Mosse// om du läser i tråden lite längre upp så anser någon att Imolas m3:a är snyggast varpå starre och någon mer snabbt kommenterar sina egna egna. Detta var mest ett vidare spinnande på den diskussionen. Det enda felet jag gjorde var att inte hänvisa till tidigare inlägg. Killen med spaden! |
|
|
Bryr mig inte, för min M3 ÄR finast i hela världen...faktiskt, dessutom är min pappa starkare än din... ;) Sorry...var tvungen! |
|
|
Får en Z3 M vara med också? 7900/år med LF i småstad,eget garage,1000 mil,38 år,totalt skadefri. /JS |
|
| Billigt! ska kolla med LF, är det en importbil? | |
|
Mosse/ Kul att även du är nöjd!!! |
|
|
En annan sak man borde ta med i jämförelsen är självrisken på vagnskadan. Jag har högsta möjliga = 5000:- Har för mig att det gjorde premien 1000-1500kr billigare än normal självrisk. |
|
|
Mosse: Ja,fast kravet de har är att man har alla försäkringar hos dem. tilläggas att självrisken är 2500 kr. /JS |
|
E-28 Racer! |
Ringde runt idag till olika försäkringsbolag!! Bilen: M3 98 cab Importerades för två veckor sen! Bolagen och deras priser: If:43 000 helår/helförsäkring Folksam: 37 000 helår/helförsäkring Länsför.: 22 000 helår/helförsäkring Jag: 25 år bor i en håla med 3 000 invånare, 7 skadefria år bor i lägenhet men med eget garage! Ska kolla med trygghansa imorgon för dom kunde inte få fram alla uppgifter idag! Tycker ni detta låter rimligt??? (tycker inte jag iaf!!!) |
|
Nej, det är naturligtvis inte rimligt!! om är för dyra... Fortsätt att ringa runt! du bör kunna komma ner en bra bit under dessa priser! Kolla Trygg Hansa, dom verkar ligga bra till! Lycka till! /K |
|
|
Verkar som om Trygg Hansa har slipat till priserna lite på premierna för M3:or. Förr var alltid LF billigast. Reagerar lite nu när jag ser att folk som både är yngre och bor i betydligt större städer än mig har såpass mkt billigare försäkringar. Är nog dags att ringa runt även för mig. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.