|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har preceis fått reda på att toppackningen har gått på min 328 -98 :o( Undrar bara om nån vet om hur illa det är att köra med bilen då? Har nämligen inte fått tid på verkstad föräns om 1 1/2 vecka. Det syns inte så mycket på oljan, och det försvinner inte särskilt mycket kylvatten.. Är tacksam för alla svar... M v h Daniel | |
|
Jag skulle nog undvika att köra så mycket som en meter med den för att vara på den säkra sidan, men det är å andra sidan jag det :-) Äger själv en 328 och blev genast nervöst nyfiken på hur i hela friden packningen kan ryka redan efter 6 år? Trodde det vanligen blev aktuellt efter sisådär 15 år på en bil som BMW. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
packningen kan ju gå efter ett par månader om man bara vill det :) jag skulle inte köra med bilen, för du får inte vatten i oljan, vilket späder ut oljan och försämrar smörjningen, sen vet jag inte hur bra det är att få glykol och vatten överallt i motorn... MVH Johan K |
|
svintoleffe |
Jag har varit ut satt för topplocks haveri, och jag skulle aldrig använda bilen för än problemet är åtgärdat. För kör du bilen så sliter det oerhört på kam plus andra saker i motorn. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
| Hur vet du att det är fel på topplockspackningen? | |
|
Man kan allt fast att köra med en bil som man ens misstänker att blockpackningen har gått på tyder på att man har alldeles för mycket pengar *L*. Ta inte illa upp men kolla upp det innan du kör med den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.