AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
623

E28 M535i-528i

Hej
Jag funderar på att köpa en bättre Bmw. Hade tänkt mig en M535i E28 lr en 528i mellan 84-87. Är det någon som vet om det är mycket krångel och problem med dom modellerna??
ka
123
kallis
535i -86 Turbo
Testa sökfunktionen på forumet så kommer du hitta hur mycket info som helst
in
438
inkognito
E34 535-92
rost och kamaxeln annars borde det inte vara så mycket

/Stefan K
Paap Reeder
....lägger till tanken som lätt rostar sönder om den inte är åtgärdad med extra stänkplåtar mot hjulsprutet.

MVH /// Paap R
Största problemet är tidigare ägare, hård körning, halvtaskig omvårdnad, bra om du är händig på att meka själv, det kan behövas om det är en äldre du är ute efter...
är det nåt prblem om dom har gåt över 25.000 mil??
rsarits
Min 528 har gått över 35000 mil, kammen är slut, slutväxeln låter illa, men det har det gjort i över 3000mil, sedan jag köpte bilen för 2 år sedan. Det verkar funka i alla fall. Fick en etta i första besiktningen och en tvåa för rost i sparklåda på andra.
Den här bilen är den billigaste jag haft i reparation, den kostade mig 5000:- i inköp och har rullat 3000 problemfria mil sedan dess.
Haettman
Instämmer med övriga. Man får mkt bil för pengarna. Min kostade 6000:- är inte nämnvärt rostig och går problemfritt förrutom ihoptorkade bussningar i fram och bakvagn pga avställd i två år av föregående ägaren. Dessutom så saknas lite komp. men inte mer en att man står sig mot amatörvolvotrimmarna.

Min har gått 2000mil sen jag köpte den totalt 21000 och jag har bara tankat och bytt oljor.

Men som sagt se upp med kamen. låter motorn anmärkningsvärt på något sätt låt bli att köpa den. låter den inte så är det som vilket annat lotteri som helst. Sen är ju eltillbehör ett kapitel för sig på gamla bilar. Det beror ju tillviss delpå hur mycket man klarar sig utan, visst är det trevligt om allt fungerar, som på min. Men det är ju sällan något som försämrar köregenskaperna.

hur är det med M5351 då??
ka
123
kallis
535i -86 Turbo
Det är samma bil som 528:an bara motorvolymen och lite småsaker som skiljer
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

En M535.a är en betydligt roligare bil än 528:an...Naturligtvis mest för motorns skull...Men också det faktum att den har en lamelldiffbroms som standard(sällsynt utrustning på en 528:a)+lite bättre stötdämpare,ABS, bl.a....Känns faktiskt som en helt annan bil än 528:an..

Prova bägge modellerna är mitt tips...Tänk på att dem bilarna nu är gamla så försök att hitta en bil som är servad och skött som den ska..

Mvh Janne.
535 och 528 är ju snabba bilar som iaf håller mot volvotrimmarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.