|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker oxå att Sokis bil verkar helt ok. Men jag tror att det är för liten prisskillnad mellan 728 och 740-750, och då vill nog många hellre ha en sådan. Finns tex dessa: Länk eller Länk Nästan samma pris eller tom billigare. Obs! menar dock inget illa alls om 728i, en mycket trevlig och relativt ekonomisk bil, körde själv en så sent som idag, gick som en dröm. BMW CS #5139 |
|
|
Jag tycker också bilen verkar helt reko , men själv skulle jag aldrig vilja ha så liten motor i en e38:a , känns som att om man ändå lägger upp 100 papp eller mer och sedan dyr skatt/försäkring/delar etc. så kan man likagärna åka v12:a ? Men det bör finnas kunder som vill ha en stor komfortabel bil och som inte tänkt att gasa utan mer köra mjukt och något mer ekonomiskt. Men dessa köpare är nog oftast äldre och kan likagärna köpa nytt eller en demobil från bilfirma. Jag har också märkt att man skrämmer kunder om man skriver "ej prutare" , de prutare som ringer då är riktigt oseriösa och de som har cash och köper bilen om de får pruta 5-10% av en principsak ringer inte då. Själv köper jag nästan ingenting utan att få pruta , och jag prutar alltid på allt jag säljer , tex. om någon åker 15 mil för att titta på en bil e klart man ger dom några tusen rabatt för transportens skull. |
|
|
Hello Tror absolut att de flesta föredrar Automat i en E38'a, då det självklart är en glidarbil. Från början var jag skeptisk till 2.8L i E38'an, men efter att ha provkört Soki's 728iA kan jag konstatera att kraften räcker till gott å väl. De ekonomiska fördelarna talar sitt tydliga språk. Själv är jag jävligt trött på att ligga runt 1.5L/milen på 740'n. // Lazze Länk |
|
|
jag ligger på 1.55 med min gamla 730 - man måste ju stå på som fan för att de 188 pollarna skall traska loss lite. Fatiskt lyckats snika på 1.1 liter milen under en veckas tid då jag verkligen snålade , men det var så tråkigt att jag började kolla efter nerkörda volvo745 i annonserna. |
|
|
Själv så ångrar jag inte en sekund att jag köpte "lilla" motorn... den skonar min ekonomi försäkringsmässigt och bensinmässigt. Kört ca 4000mil med den och att jämföra med S600 så är den BILLIG att äga. 100kr uppsala-sthlm enkel är lite väl mycket. Visst saknar jag kraften men så länge jag inte har råd att köra hur mycket jag vill med en V12a så köper jag ingen V12a. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Har kollat på din annons, Soki. och bilen ser ju kanonfin ut. Den ger ett klart seriöst intryck. Frågan är vad marknaden betalar för seriositet. Mycket är redan sagt i tråden, men några kommentarer har jag: Just nu är det svårt att sälja bilar, oavsett modell. Januari och februari är bilhandelns sämsta månader. Det gäller att ha is i magen, tror jag. Är i samma situation, har gett en seriös handlare i uppdrag att sälja min 330 och den rör sig inte ur fläcken. Trots att den rimligen fortfarande är en ganska attraktiv modell. Mitt råd: ta det lugnt. När vårsolen tittar fram börjar spekulanterna hitta ur idet igen. Har du bråttom får du sannolikt sänka priset rejält för att få en köpare på kroken. Då är nog skambuden på 90 000 inte orimliga är jag rädd. Sedan är det en "gammal" lyxbil och sådana är aldrig lätta att sälja. "Mycket bil för pengarna" tänker jag om din bil, men många som letar i prisklassen tvekar inför höga kostnader. Samtidigt har en sju år gammal bil förlorat mycket av statusvärdet den hade som ny. Rätt pris betalar en seriös köpare som verkligen uppskattar en fin 728 och tar sig tid att leta upp den. Han eller hon finns men det kan ta tid innan de hittar dig. Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
|
Hej Soki! Man kanske skulle komma o titta...har ju varit intresserad av den förut..som du vet. Mvh Peter |
|
Ras.mus |
Ja, det var ju sören va snygg den bilen är! Hade den haft automat och ljus inredning hade det varit perfekt! Men den verkar faktiskt vara i fint skick och utrustningen är go. Så har du tid och ork så vänta på en bättre köpare! Det finns säkert någon när våren kryper fram! Lycka till |
|
Tretretti: Tacktack...=) jo jag vet att d är en av d sämsta månaderna för att sälja bil, tyvärr..dock är jag ute efter något nytt och det är just nu som jag har tid att lägga ner mycket arbete på ett bilköp. Visst vill man bli av med bilen men nu har jag sänkt priset till ett utan prutmån, känns nästan som att jag kunde strunta i att serva bilen och dra ner 5000kr på priset ist. Vet ju att oservade bilar gått, konstigt men sant. =// Inte för att klanka ner på någon annan men att inte få sin välskötta bil såld bara för att man vill ha några tusingar extra känns ju när andra ex. blir sålda sämre skötta hur enkelt som helst...även fast jag är lite partisk då.=) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
PW: Du är välkommen för en visning när du vill.=) Ras.mus: Den är med steptronic juh. =D Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Soki, jag skulle sätta ut hela namnet (för- och efternamn) i annonsen. Det ser mer seriöst ut än en signatur eller enbart ett förnamn. Jag vet inte varför, men så tycker i alla fall jag. Sedan är man förstås subjektiv när det gäller ens egen bil. Varför begriper inte folk att MIN är finast? Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
|
Hmmm..... varför är alltid plånboken tom när man ser en fräsch 750 till bra pris! Snygg bil...priset är kanon! håll ut det dyker snart upp en köpare. Mvh Skalman |
|
|
750 skall vara 728.... :) |
|
| Jag annonserade min 740 i 14 dagar sedan var den såld. Den var i kanonskick och jag prissatte den därefter. Det jag menar är att du ska ta det lungt och inte slumpa bort din fina bil, det kommer en seriös köpare tillslut :) | |
|
Ett tips är att använda sig av Bilförmedlingen, som i ditt fall Soki ligger i Västberga. Jag sålde min 740 E32 där i somras mitt under pågående industrisemester. Tog 6 dagar från första annons var ute tills det att den var såld. Rekomenderas varmt. Fördel : Man slipper prutare, passa telefon samt att de har finanseringsmöjligheter för den blivande köparen mm,mm. Nackdel : Du får avstå 11% av försläljnings summan i arvode. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Tja Soki Köpte du din bil början på förra året från Henry och melin? I så fall var jag väldigt nära o köpa den.... Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
Det är sant som du säger tretretti... min är bara finast!! ;o) nä men vi får se... får ligga ute nu på annaons ett tag och får jag ingen seriös spekulant innan April, ja då får jag behålla den helt enkelt om jag inte hittar någon annan lösning. PJ: Har snackat med bilförmedlingen men d själv väljer pris sättning. Har ifs inte vart där men eftersom jag inte kommer att få ut d pengarna jag skulle vilja ha så blir det att försöka sälja privat. BMWentu.: Nope d va inte min bil, har dock varit där ett antal gånger samt blivit importerad av dem. Jaså du har oxå en 728ia? Har amn kanske sett dig nångång kanske? =) Jag önskar mig själv lycka till och tack till alla som peppar mig!=) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.