|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Tack för all respons! Har kollat upp det där med entusiastförsäkring men jag kommer inte kunna uppfylla kraven. Länsförsäkringar har villkor på "max" 500mil/år. Jag vet själv att jag kör 1000mil på sommarhalvåret. Ringde Bilsport & MC försäkring också, men han sa att "numera" så har de ett krav på att bilen minst måste vara 20år gammal. Så det kunde man ju bara glömma :) Verkar som att det i så fall blir en "vanlig" helförsäkring som ligger mellan 10-13k per år. Tycker ändå att det är helt okej då man bara kommer att köra bilen 6-7 månader varje år. Sen blir det ju en vanlig garageförsäkring. Är det förresten någon som vet vad en garageförsäkring kostar/månad? Återkommer när jag har kollat på bilen så får vi se vad det blir! Ha det bra sålänge!!! Mvh Tobias |
|
|
Jag betalar ca 500 kr för vinterhalvåret (6 mån) i garageförsäkring. Jens |
|
|
MrMarsupilami: Tackar och bockar för svaret :) Mvh Tobias |
|
|
Tobias...jag har för mig att du kan få utökad körsträcka på entusiastförsäkringen ifall du tecknar via BMWCS, kanske kan någon av medlemmarna i denna klubb bekräfta eller dementera? ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.