AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.035

Ska man kanske kika på denna?

Sida 1 av 2
Hejsan gott folk!

Som de flesta vet så är jag numera ute efter en Alpina B3 3.0 eller 3.2 (inte en Bi-Turbo) *ler* Bi-Turbon får vänta kanske ett år eftersom det blir dyrt! :) Dock så hittade jag denna idag på Börsen: Länk

Vad tror ni om den? Verkar ju intressant! Är det kanske någon som vet mer om just den bilen? Måste ju hitta en som är fräshare än va min 320 var :) Kan bli svårt men jag ska lyckas!

Vore tacksam för svar!

Ha de så bra!

Mvh Tobias
Tjena Tobbe,
Du letar för fullt fortfarande ser jag,

Fick du mitt mail med B3:an ?

Mvh
Hawar
Var inte ditt krav skinn också förresten, den länk du hänvisar till har inte skinn
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Tokfräsch bil, ägd och vårdad av en sann entusiast.
Myck väl värd att åka och titta på. / John
Tjo

Jag skulle nog fortsätta att leta efter b3an.

Enligt mig har han gjort bort sig när han bytte bort org fälgarna mot de där. Jag skulle då hellre tagit org. Sen tycker jag att dtm förstör hela bakdelen.

Om han nu vill ha ~140k för den, skulle jag hellre köpa en 3.2 för lite mer..

Detta är bara mina synpunkter, och enligt mig bör du köpa Alpinan :)
Hawar: Jo jag fick mailet, men den B3an föll inte för min smak :) Tack iallafall! Jo kravet e egentligen skinn (samt taklucka) *ler*

P3r: Jo i fall jag skulle köpa den så blir det Typ M3 GT fälgar eller liknande för jag gillar inte heller fälgarna =) Plus att den ser lite för låg ut och förmodligen skulle man byta ut ljuddämparen mot ett ferrita eller nått.

Alpina känns ju iofs som ett mer säkert köp då service inte e lika dyrt samt att dessa i regel har mer utrustning... Är det någon som vet om det är stor skillnad på körkänslan i en M3 3.0 och en Alpina B3 3.2???

Tackar för alla tips =)

Mvh Tobias
Måste lägga till en sak! Den måste va fräshare en denna! :)

Länk

Snyft va ja saknar den läckerbiten!!!

Mvh Tobias
B3 med skinn, vet dock inget om säljaren är seriös eller hur bilens skick är...

Länk
Hawar: Den har gått lite långt :( Å vart tog frontläppen vägen???
*snyft*

Mvh Tobias
Miltalet ska du nog inte oroa dig för, bilen klarar mycket mer bara servicen är skött,

Det är svårt att hitta en fin B3,

// Hawar
Tobias: Japp, men om du skulle köpa den för 140, sen ska du byta de där grejerna så är du över priset vad en fin orginal 3.2 skulle kosta. Köp en sådan ist, en orginal estorilblå :)
Väldigt fin E36 320i du hade, Tobias. Den färgen, vita blinkers och contour-fälgarna är väldigt nära estetisk perfektion i mina ögon :)

Lycka till med bil-letandet!

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Olof: Man tackar =) man gör sitt bästa iallafall...

Mvh Tobias
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Tobias:
Får man fråga hur mkt du fick betalt för din extremt fina 320i ??

mvh

Simon
Sim: Fick 82' för den...

Mvh Tobias
Bmw ludde
Angående m3:an så tycker jag att priset kanske var 10.000 för högt, men man får vad man betalar för...den ser ju oerhört fin ut, döm inte ut fälgarna innan ni sett den i verkligheten.
Tobias; Jag var själv ute efter denna M3:a i höstas. Tyvärr hade säljaren en annan köpare på g och jag köpte min nuvarande M3:a istället. Ett par veckor efteråt dök bilen upp på Powerbörsen igen så affären måste ha gått snett. Fast lika glad är jag för det eftersom jag trivs så bra med min Hellrot M3, som dessutom är i "Tobias-skick" :)

Om jag var ute efter en M3 3.0 idag så hade jag definitivt tittat på denna. Särskilt eftersom den är färdiganpassad för "klubbkörning" på bana. Antagligen hade jag försökt sänka priset en del också...

Jens
Förlåt, jag skrev fel. Jag var ute efter denna M3 i somras, inte i höstas. Minnet sviker på äldre dar :)

Jens
Vågar man fråga vad du gav för din M3a MrMarsupilami? Du kan ju maila om du inte vill säga här
Tjena Tobbe, är också sugen på denna bil. Om den är fin och väl fungerande skulle jag inte tveka att köpa den om jag hade pengar. Prefekt bil för lite amatör banåka som jag planerar att ägna mig åt.

mvh/Richard

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;)
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Tycker bilen verkar sjukt fin, är den dessutom entusiastförsäkrad så är den med största sannolikhet ett toppex. Kan du få behålla entusiastförsäkringen på den vid köp så tycker jag att det bara är att slå till.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.