|
|
|
|---|---|
|
Hur klarar cabben tung snö, salt mm MVH Kjelle | |
cane |
kör med hardtop, mest för saltets inverkan på tyg. //Sebastian |
|
skulle jag gärna gjort men det kostar! min bil är inte förbered för det ens. MVH Kjelle |
|
|
impregnera gärna cabben då o då så håller den sig bättre mot salt osv... "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
k1mzo: Ljudnivån är högre, värmen är det dock inga problem med. /Masten Bilarna: Länk |
|
|
ljudnivån är precis som de andra säger något högre, från dubbar etc. Värmen upplever jag inte heller som något problem. Inte heller läckage genom taket är inte heller något problem bara man impregnerat ordentligt innan vintern. Sen gäller det bara att tvätta så ofta man kan för att salt och skit inta skall ligga för länge på bilen. Det florerar mycket fördommar om att använda cab på vintern. jag har inte upptäck några påtagliga nackdelar ännu. fast en hardtop vore ju önskvärt. Vänligen Magnus "Your Toyota is not fantastic" |
|
|
"Your Toyota is not fantastic" Ha ha. Den va bra! Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Och...Bensin innehåller mer glädje än diesel!! ;) *Jag åker inte bil. Jag kör BMW!* |
|
|
Hur klarar taket tung blötsnö? står i garage på nätterna men när jag jobbar så får den stå ute! MVH Kjelle |
|
|
Jag har själv inte haft några problem med snön på taket, tar väck det försiktigt med händerna bara så försvinner ju tyngden av snön. Det som jag däremot ville haka på och fråga partrik nilsson inlägg om han har koll (eller vem som som vet svaret) på hur ofta man ska impregnera taket. Jag gjordedet i somras, och undrar om jag ska göra det till sommaren igen. Elelr är en gång om året rent av för lite? Länk |
|
|
hehe jag vet iaf bara att man ska inpregmera cabben men inte hur ofta "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
Ekan varför inte impregnera 1 gång på våren och en gång på hösten innan snön o slasket kommer. det borde la räcka /Stefan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.