|
|
|
|---|---|
|
På bromsvätskanbehållaren(/flaskan) jag köpte i helgen så står det att man inte bör använda den om den stått i öppnad förpackning i mer än 2veckor. Är det på grund av att den drar i sig fukt när man har tagit av korken första gången eller? Men isåfall så borde ju vätska man har i behållaren i bilen vara ganska så obrukbar efter att den skvalpat runt där i 2år eller vad det nu är för bytesintervall dom rekommenderar.. Så nu undrar jag vad det är som gör vätskan dålig efter ~2veckor? Det var OK's dot4 bromsvätska det stog så på, vet ej om det är lika på andra märken. | |
|
ja den drar till sig fukt , bromsvätska är hygroskopisk - fuktätande. Det finns dock bromsvätska som inte är det. Man byter normalt bromsvätska varje år , iaf. gör jag det. |
|
|
Bytesintervallen på bromsvätska är 24 månader. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
18 månader säger Castrol om SRF:en jag har i min, så intervallen varierar något med tillverkare och egenskaper. Borde stå på förpackningen eller bipacksedel. För Castrols produkter finns utmärkta produktblad på deras hemsida. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Enligt serviceintervallen (klocksymbolen) du har i bilen är det 24 månader. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
När vi ändå är inne på bromsvätska, hur mycket behöver man när man byter på en 320 E30? Even alcohol can bend the room... |
|
| Men om man nu inte får ha en öppen flaska stående i 2veckor för att sedan hälla i den i bilens behållare så borde ju vätskan man har i behållaren(som inte är det minsta luftbefriad) också vara oduglig.. men ändå fungerar det ju. Någon som kan förklara varför? =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.