AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.366

Olje läckage...måste ha hjälp!

Hej!!

har en bmw 318i med en uppborrad 2,5l sexa i.
Varje dag är det en oljepöl under bilen men kan inte finna vart den läcker!??!

Ingen som kan veta...pölen är jämt under oljetråget!!
svara snarast!!
/// BMW oskar
TobbeBMW
Lämpligt vore väl att lyfta upp bilen, torka rent motorn så bra det bara går undetill, lyfta ner den, låta den stå ett par timmar... ett dygn kanske, sedan lyfta den igen o kolla vart det läcker. Bara att följa läckaget. Enkel logik eller hur??

är det motorolja eller från lådan, vet du det?
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Lite vanliga läckage-ställen är oljetrågspackning, vevaxeltätning i bakkant på motorn. Packningen som sitter där kardan går in i växellådan, växelväljarens packning.

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Det är motorolja....läcker ca 10cm framför olje tråget...!

//Bmw
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Framför lojetråget? Hur menar du då`?

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Om du har satt i oljekylare som sitter original i 325:or så kan de va den eller nån slang till den som läcker....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
BMW Kungen
Om du har, så är det säkert huset till oljekylaren, det droppar ofta rakt ner på marken å syns inte så mycket. Det var det på min och när jag tog isär den så byter man flera o-ringar och de satt inte speciellt tajt, så det såg lite dåligt ut. Kolla i etk:n efter alla packningar, de kostade max 80:- hos bmw och de var det alminium plugg m.m.

Mvh
/// Kungen
sp
5
sporthatt
320iK -88 M
Jag hade oljeläckage och efter väldigt mycket felsökning och packningsbyte hittade jag läckan, det var oljetrycksgivaren som spruckit och oljan vandrade i givarkabeln upp en bit till en spricka. Vet inte hur vanligt det är men det är ett tips i alla fall :)

Full fart spar tid!
ok ska kolla upp det där med oljetrågspackningen...tror inte det är nån olje kylning på den....

///<Ser du blåa lampor som lyser så börja gasa!!>
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Min läcker från motorbröstet.... ej sett var exakt.

Besiktning på torsdag. ajaj
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.