|
|
|
|---|---|
|
tjena! Sålde min fin fina M3:a igår för 148k (-95 11000k), så nu e det en e46 coupe som gäller.. Va å kollade på en 328ci-00 all.utr (TV/navi, 18" bbs split, pdc,H-K stereo, sportskinn, xenon mm)10000 mil idag och blev jäkligt sugen, vad är prismässigt rimligt för en sådan kärra?? | |
|
Min uppskattning på bilen du beskriver är 190-200 kkr. Ha dock i åtanke att e46 328 är mer komfort än sport. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Det finns dock en nackdel och det är att länkarmarna måste bytas, vad kostar detta?? Den här 328:an är nog lite mer sport än en vanlig pga. justerbra sportdämpare (det var en jäkla väghållning). |
|
|
Om länkarmarna inte faller inom Goodwill, vilket jag ser som mindre troligt pga miltalet så kostar de runt 10 kkr att byta på båda sidorna. Man kan komma mycket billigare undan, om man tex bara köper materialet på mekonomen eller bmw för ca 4 kkr och byter själv eller hos en lokal mek. Coupen har sportchassi som standard, och har helt okej väghållning redan då. De jag menade var motorkaraktären är lite sömnig under 3500 rpm i förhållande tillt ex 330. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Tack för dina givande svar! Nu ska jag ringa och göra upp affären fasen va kul!! |
|
|
Låter nice Gnator. 328:an har en skön turbinliknande motor. Låter som en symaskin men drar jämt över hela registret. Men det är klart du är ju van m3:an och då känns nog både en 330 och en 328 trött. E46:a är ju mera komfort. Länkarmarna är ett helvete på E46:an och du kan inte ta för givet att dem gå på goodwill. Efter 10 000 mil är det nog kört med Goowill:en. Bmw kan ju inte ersätta i all evighet. Jag är på mina 2:e uppsättning länkarmar nu och dem är redan kassa efter 3 000 mil efter senaste bytet. Jag tror inte jag kommer få dem på Goodwill denna gång. Tänkte du bara ville veta detta. Oavsett så är det en underbar maskin.. KÖP o kör! Har du vägarna förbi västkusten så tycker jag du ska titta in på en kopp kaffe så ska vi gå ner till garaget. Mvh Kristian |
|
|
låter trevligt Kristian.. Jag bor nämligen i Gbg (lite i varberg) så jag har nog vägarna förbi. Fasen vad jag längtar tills imorrn, då jäklar ska det köras! Är mekonomens länkarmar ok eller e det bmw som gäller?? |
|
|
Prisskillnaden mellan bmw orginal och Mekonomens sortiment är ofta väldigt liten. Jag rekommenderar bmw orginal! Tänk på att en hjulinställning bör göras efter bytet. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| håller verkligen länkarmarna bara 3000mil, borde ju då bytas vid varje service. | |
|
De är högst ovanligt att spindellederna i länkarmarna blir dåliga efter 3000 mil. iregel håller de 10-12 k mil. Den förstärka varianten skall inte behöva bytas. De har dock varit fall där de just behövts bytas ut även dom. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Hämtade bilen idag, fy fasen va grym den e !! Den blev ju lite sketen under resan men när man fick tvättat såg man att den var skit fin i lacken. Min 3:de cosmossvarta meen det e ju alltid snyggt. Ska fixa länkarmarna i veckan så den går igenom... |
|
djhenk |
Jag har själv en E46 coupé på 4500 mil men har ännu inte märkt av problemet med kassa länkarmsfästen. De säljer nya länkarmsbussningar på Bimmerworld till ett väldigt bra pris för den som inte är rädd för skit under naglarna! Länk Lycka till med den nya bilen! |
djhenk |
Sorry att länken blev missbildad.. LoL |
|
Gnator: fick du betala många kronor för bilen? Är ute efter en likadan som din fast ett år äldre och utan Harman Kardon för 175.000:- är det bra pris? Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.