|
|
|
|---|---|
|
Har köpten 540 Touring till frugan. Bilen är en E34:a mod -96 i behov av uppfräshning. Saknar utrustningslitan och försöker lista ut vad den har för utrustning och framförallt vad det är för bil då detta är det enda exet jag känner till Bla kan nämnas att den har 6 vxl man, ASC, diff , EDC 3, M5 spoilers dvs samma prylar som satt i M5 Touring -95. Har läst på sajter att man tillverkade denna modell mot slutet av 95 (nov) för att kompensera för att man slutade med M5 touring. Någon som kan verifiera och fylla i luckorna? | |
|
Hej! Enligt Modellguiden här på autopower så tillverkades aldrig nån 540 e34 av årsmodell -96! Och när det gäller utrustnings lista (BTX) så kan din närmaste bmw handlare skriva ut en åt dig på bara minuten... det ska inte kosta nått heller Mvh -=Brings Me Women=- |
|
|
"det ska inte kosta nått heller" Man får nog räkna med att det kostar någon krona att få fram listan. Min 528i Touring Länk |
|
|
200 kr ska det kosta. Jag har gjort det två gånger och båda gångerna har jag dock sluppit betala, då pappren sett så ynkliga och kopierade ut att personalen inte haft mage att ta betalt för dem... Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
Jag har iaf inte betalat nått... därför skrev jag så... oftast är killarna som jobbar på verkstad/reservdelar så pass sjyssta att dem skriver ut pappret utan att ta nått för det :))))) -=Brings Me Women=- |
|
|
Nson Med ca 541 exemplar tillverkade är manuella 540i E34 Touring inte vanliga utan M-Paket när den dessutom har det är den unik kan inte finnas många den enda andra 540iM Touringen jag vet om har automat, Något M5 substitut av 540i Touring har jag aldrig hört talas om Nordamerikanarna fick M540i/540iM-Sport med M5 bromsar och chassi men bara som sedan däremot gick det extrautrusta 540i så den ser ut som en M5:a i Europa som min sedan till exempel men det var upp till första köparen. Kombinationen ASC och diffspärr gick aldrig att få till E34 M5 har diffspärr medan 540i gick och välja mellan inget hjälpmedel, diffspärr eller ASC+T. PS; Grattis till underbar vagn! vilken färg/inredning har den? Vore kul att få se några bilder. Jojje81; Modellguiden tar upp Sv-sålda bilar därför finns inte 540i E34-96 med men den finns. Mvh Stephan |
|
|
Jag har en 540iTM E34 av -96 års modell med ASC+T så visst finns de för -96 års modell. Min är visserligen uttagen den 18:de december 1995! Ess |
|
|
Jag reviderar mitt tidigare inlägg det finns sv-sålda 96:or den sista tillverkade 540iA E34 sedanen och dessutom den enda tillverkad i december 1995 finns i Sverige och är sv-såld. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.