AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
645

530i Touring -02 PRIS?

En sista värdering tack, denna har jag varit o kollat på, ser väldigt fräsch ut.. dock importerad men av en så vitt jag vet seriös handlare. (Jarls Bilservice).

7200 mil.
Bensinvärmare, ACC, DSC, Stora M paket, Multifunktionsratt med farthållare, 8st airbags, Alarm, Rails, Grönkantat glas, Solskyddgardin, Automatiskt avbländbara speglar, Sportstolar, svart läder, Parking distance Control, Regnsensor, Xenon ljus, Färddator, Telefon sladdlös, M ratt, Business CD HiFi system.

Länk
säkert inget fel pris, tänker mer på vad duf år för den om ett år.....kanske 180-190' max?

tycker att ska man köpa en e39 för uppåt 300', så ska den absolut vara svsåld.
Visst skulle jag helst vilja ha en Sv.såld men jag är egentligen inte speciellt orolig över milen, utan det är mer andrahandsvärdet isåfall. Men nu kommer jag säkert att behålla bilen 3-4 år så det bör ju även jämna ut sig.
om fyra år skulle jag tippa ett pris runt 90-110.

är du villig att "förlora" ca 170-180tusen på tre-fyra år på en bil?

nu är givetvis mina siffror endast spekulationer, men jag är antagligen inte helt ute och cyklar, med tanke på hur många e39 tourings som finns till salu i dagsläget, till vad en del kan tycka reapriser. Givetvis är ju inte detta faceliftade 530:s men ändå.

Snygg var den iallafall.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
rätt normalt pris för en -02:a på de milen, över 10' mil verkar de gå ner under 250'. Det är inte billigt, men å andra sidan är den säkert värd priset!
Tror inte du behöver förlora så mycket som 170-180' på 3-4 år, dessutom blir det billigare än att köpa en ny. Första ägaren har ju tappat drygt 200 papp från nypriset! se det som att du slipper det tappet istället....

Mvh Johan
Skulle gissa på att skinninredningen är eftermonterad då det är tyg på dörrsidorna, ingen fabrikskombination. Ser lite dåligt ut i mina ögon.
Jarls är mkt seriösa och bilarna är ärliga ( och i och med detta sällan billigast..)

Jarls tar in många bilar utan skinn ( även Alpinor) men då många önskar skinn erbjuder Jarls omklädnad om man skulle vilja ha skinn ( vilket många E39 kunder vill....)
Men skinn på dörrsidorna är inte det tillvalet "utökat läder" ( som sen finns i flera "nivåer"??)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du mister dessutom vagnskadegarantin och den fria servicen om du köper denna jämfört med en svensk, och det är ju värt åtminstonde några tusenlappar (prutargument).
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är skinn i dörrsidorna även med "standard" skinn. Vid utökad skinninredning brukar instrumentpanel, solskydd, dörrstolpar osv vara skinnklätt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.