|
|
|
|---|---|
|
Jag vill kunna backa min tändning beroende på laddtryck. på summitracing.com säljer dom en MSD 6BTM. Som jag har förstått det så är det en form av piggyback-tändning, men finns även som komplett tändning. Har sett ett fåtal turbobilar som använder denna tändning med bra resultat. Är den kompatibel med motronicen, alltså kan man använda de givare som redan finns för att trigga originaltändningen samt kommer mitt originalsprut att fungera utan inkopplad tändning. Om detta är ett dåligt alternativ, vad är ett bättre, i samma prisklass? Jag betalar endast dollarpriset, inga övriga kostnader. Ett MSD 6BTM kostar från $220-$320. Jag kan tänka mig att spendera max $650 TwinTurbo=Twice the fun :D | |
| Den backar tändningen vid övertryck, alltså inge piggyback. Backar 1-3 grader per psi, max 15 grader. | |
|
Tjena varför inte köpa min msd6a tändning för 2000:- och sen köpa en boostretard på persåkers. Funkar kanon på turbobilar. Mvh Palten |
|
|
är boostretardern från msd också? vad kostar din tändning och vad kostar en boostretarder? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
PETER.O |
Jag har MSD på min 735:a, funkar helt ok ihop med Motronicen. Bara att koppla in på MSD:ens ingång till brytartändning. Alltså minus kablen till tändspolen. Peter |
|
Hej igen retarden är också MSD Vet ej några nypriser tyvärr. Men ring persåkers speedshop. Dem har alla de där systemen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.