AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
927

bytte till e36 fjäderben på e30 men...

Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
stoppade på e36 m3 fjäderben på min e30 igår och det var rätt lugnt förutom att hjulcentrum hamnade lite längre bak än tidigare men det ska ja fixa, större problemet var till min förvåning att e36 m3 styrväxeln inte gick att justera in tillräckligt så nu har jag toe out=/ så frågan är: finns det några andra p-ändar som är kortare som passar??

going 2 fast.. expect nothing less..
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
ingen som har nån ide?? vore trist att behöva kapa styrväxeln=(

Be
179
Bex
325iA -90
Passar det inte med M3E30 p-ändar?

Vad har du för motor i ditt bygge? Du kallar den 330.

Ingenting är omöjligt
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
nix alla e30´s p-ändar ink m3 har typ "hane" medans e36 har "hona" om du förstår, anslutningen är tvärtom tyvärr... haha 330 skrev ja bara för att det sitter en 3liters motor i den (s50) + att ja säkert var uttråkad=) sant ingentig är omöjligt det tar bara lite längre tid... tänkte bara kolla om jag kan få styrväxeln lite kortare utan att behöva kapa och svetsa men går det inte så får man ju göra det.

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Om du ska kapa o svetsa gör grejerna justerbara med gäng typ merca, kan vara marigt att få grejerna exakta annars.
Mr
168
Mr schnitzher
83 e30 323 schnitser s3t(godkjent ombydd)
tror du må bruke e30 lenk arm med m3 foring på dette oppsettet

Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
ja asså ja tänker ju inte kapa bort justeringen=) det blir ju att kapa och korta där det inte är gängor

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Om du tar hela styrstaget med inre och yttre styrled från E30 borde det passa bättre.

_______
//Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.