AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
756

sänka M5

Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
hej sett att de svagt me sportfjädrar till M5 or....hittat endast svin dyra H&R . finns de inga billigare alternativ?

bilen måste ner.men till en billigare peng

P.L.Ä.P
Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
letat och kollat mer på detta

jag får väll ta fram lädret och sattsa lite..jag ska ha bra väghållning .inte bara utse-ende

hört att det finns kompletta weitech.är det bra grejjor? eller är det klassiska H&R samt bilstein bättre?

P.L.Ä.P
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jag har tidigare haft H&R på en bil och har nu AC Schnitzer, ACS är det klart bättre av dem, ACS har bilstein dämpare i sina kit.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Har precis fått H&R fjädrar + Bilstein Sprint dämpare monterat på min och visst blev bilen grymt stadig på vägen. Har dock bara hunnit köra en helg med grejerna ännu, och med vinterdäcken så är det lite svårt att avgöra hur bilen kommer att uppföra sig i högre farter. H&R fjädrar var för övrigt dom enda fjädrar jag hittade till M5, dessa sänker 40/10mm. Valde mellan bilstein och koni dämpare, bilstein var något billigare. Vilka som är "bättre" av koni/bilstein vet jag inte, men jag tror dom har rätt likvärdiga prestanda. och kvalitet..

- G -
pierrerules
En fråga till alpina b8 var köpte du acs fjädrar? finns de till M5 E34? och varför va acs bättre?

pierrerules
En fråga till alpina b8 var köpte du acs fjädrar? finns de till M5 E34? och varför va acs bättre?

Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
va fick du betala Gurra? har du bild så man ser hur låg den blev?

mvh PPP
Det blev rätt dyrt i slutändan, ca 18500 inkl montering hos bildelsimporten, men då passade jag på att byta fjäderbenslager fram (1000,-/styck) och så skulle ju nivåregleringen bak byggas bort oxå. Bild har jag tyvärr inte då jag inte äger nån kamera, men den blev rätt lagom låg imho, kanske 2 cm luft i hjulhusen fram med 50 (eller var det 55, mitt minne sviker) profil/16 tum vinterdäck. Dvs inte så låg att det bottnar hela tiden och skrapar i på vägbulor utan med en hel del komfort kvar i bilen, men samtidigt så stadig att man lugnt kan köra 200 på mindre vägar trots vinterdäcken.

- G -
Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
uuh vilka money

jag får nöjja mig med bara H&R fjädrar ser det ut som.... :(
MrM
Monterar du en H&R sänkning e de att rekomendera att byta dämparna oxå! Ett par kortare dämpare annars slår orginalen igenom!! Typ Bilstein! lycka till!!
Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
mmm jag vet ju det...får nog ha han original

detta är min andra bil bara.....

de inte ögonstenen me andra ord...gammal bil i mina ögon..inte värt pengarna

de nästan halva pris va jag gett för hela bilen om man tar bilstein och grejjer

jag har bra väghållning..de inte att dämparna är slut eller nått sånt..det handla mer om en kosmetisk fråga..få ner han..och såklart de alldrig illa me bättre väghållning..men men andra bilen som sagt

P.L.Ä.P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.