|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag köpte en 523IA -96 för två veckor sen o handlaren sa att det fanns ett bmwlarm i bilen. Men hur vet man det om inte det finns ngt alls som blinkar när man trycker på bilnyckeln?? Kan man kolla efter några givare i bilen eller nått?? Vore tacksam ifall ni kan svara.... Mvh Jontemannen | |
stefannorr |
Det finns en lampa som blinkar rött vid backspegeln när bilen är larmad,syns framifrån bilen. Är bilen sv såld så är BMW orginallarm standard. När ja larmar min så blinkar de ju till i alla blinkers runt om bilen och efter ett tag så börjar lampan blinka vid backspegeln. |
|
Kvittering i blinkersen vid låsning är programmerbart och ingen garanti för att bilen har larm. Många bilhandlare glider lite på sanningen och pratar om larm när de menar den (obligatoriska) startspärren. Utan blinkande diod under backspegeln har du inget larm, tyvärr. FP |
|
stefannorr |
På svensk sålda bilar sitter det även en dekal på förar och passagerarsidans fönster där de står BMW orginallarm. |
| OKi.... Då har jag inget larm... Tänker skaffa ett ordentligt larm ändå... tack för svaren!! =0) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.