AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.216

M3 köp!

Stan
Jag har äntligen sålt min bil och är på väg att inhandla en M3:a. Pristaket går vid ca 120-125tkr. Efter att ha sökt igenom internet så verkar det som man kan få en 93-95:a i perfekt skick för dessa pengar.Fr o m 96 så hoppar priset upp lite verkar det som....

Frågan är nu, finns det några som helst skillnader årsmodellerna 93 -95?

Föresten, är det någon som har bra tips på lämpliga objekt till salu (eller objekt man skall akta sig för) så är de välkomna.
93:an gick inte få med passagerar airbag det är vad jag kommer på direkt.

Mvh Stephan
Länk

Den där måste ju vara ett givet köp?

Fast fälgarna var inte speciellt snygga tycker jag :/
Stan
Håller med dig om fälgarna, priset känns lite högt också om jag skall vara helt ärlig......
Bmw ludde
Priset kanske är lite högt, men bilen verkar vara i mkt fint skick och entusiatsförsäkrad !

Drive it like you stole it
Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Att HAN har den entusiastförsäkrad är ju ingen garanti att nästa köpare kan ha den entusiastförsäkrad. Man får ju bara köra 500 mil /år... Men den borde ju vara i utsökt skick i allafall..Personligen tycker jag inte att den var speciellt snygg faktiskt...men de hör ju inte hit. Angående det som skiljer 93&94 årsmodell mot 95...bättre styrning, uppgraderat chassie och bromsar....sen är det ju den sista modellen på 3.0:an och rimligtvis den bästa..i snitt.....Testkör många olika..och ha inte bråttom....lycka till...

///M3
ma
118
mak
bmw 530ia
jag tycker inte att de är värt att kolla på denna bil som jag var i stockholm och tittade på,hella bilen var dåligt om lackad,el-speglar funka inte,slitet skin,bromsar skakade fram bak,snedslitna däck fram,ej bok,skulle göras en inspk1(8500:-)mm. jag åkte ända från gbg till stockholm 100mil.
Bilen har varit på "bmw power" bmw m3 -95 avusblå ca10500mil
lackat lister handtag.med andra hjul momo 17"
Har även kollat bmw m3 -93 här på "bmw power" från tidaholm
avusblå 17900mil,mycket orolig tomgång skicket invändigt dåligt,högt pris till gammal bil.jag grudar detta på många turer efter bra bil + att jag jobbar som bilmek och har gjort de i ca 4år är långt i från bäst men tycker att jag har en anning om bilar och har erfaren het av dom bilar jag har ägt opel calibra -91,saab 9000t-95,slk -98,bmw 750-97,golf -98,bmw 523m-00,bmw 525-94,volvo240 -86 mm mm
mak: Pratar du om den bilen som länkades? Står i annonsen att den inte har skinn utan mocka inr...

Personligen tycker jag den bilen som länkades är väldigt snygg. Så ska en M3 se ut i mina ögon. Inte massa extra plats...

/Johan

plast skulle det va :)

/Johan

ma
118
mak
bmw 530ia
nej jag får be ursäkt jag menar inte den bilen som länkades.med de är lätt hänt att man kan tro de................................

mak
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! Jag kan tipsa om en Dakargul M3 (95:a tror jag det var), som står hos Norrbilar i E-tuna...jag har inte provkört den men den ser fin ut,orört orginalskick,svart skinn m.m....går nog få den för 120-125k...
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Den Avusblå M3:an verkar väl ganska okej. Den är dock lite för moddad för min smak. Framförallt är det vingen som avskräcker mig. Annars är den ganska smakfull och ren och färgen är riktigt fräsch. Priset är väl ganska högt, men vill man ha en bil med de moddsen så får det nog anses vara hyggligt.

När det gäller den ursprungliga frågeställningen så får nog någon annan, mer välinformerad, svara på det. Jag skulle också vilja veta nämligen...
852
Sörpan
325xi -02
Bilen som Handsfree hänvisade till är i mycket fint skick, ägs av ordföranden i BMWSC.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.