|
|
|
|---|---|
|
tjena har en 540i 95 som har gått som en dröm i snart två år nu läcker fanskapet olja och inte lite typ från max til min läge på en vecka vad kan det va motorn går hur bra som helst för övrigt jag har fåt oljepumps bultarna fastsatta ok packningen till tråget e bytt och till olje tömmnings bulten okså bytt va i hela fridens namn kan det vara svara please!!!! BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. | |
| Det kan ju vara vad som helst.. du kan ju börja med att kolla vilken ände av motorn ojlan kommer ifrån.. (fram, bak, höger, vänster..?) | |
| Pratade med en kompis som arbetar på en bilverkstad och dom hade fått in en bil med samma symptom och de var nära att riva isär den för att byta ringar m.m, men det visade sig att det sitter ett gummimembran (nånstans, kommer inte ihåg vart) som det går hål på och då rinner oljan ur ganska snabbt. Membranet i sig var ganska billigt, ett par hundra tror jag. | |
|
jag har konstaterat att det kommer höger fram någonstans under oljefiltret . i linje med olje filtret vet någon om det kan vara nåt rör eller slang eller om någon packning sitter där |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.