|
|
|
|---|---|
|
hejsan. någon som vet hur man byter dörrstopp i höger framdörr?den har nämligen gått av. hur det nu är möjligt.... bilen är en 525ia-91 | |
|
Har plåten också gett med sig? Det gjorde den på min... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
nej.plåten har inte gett med sig har du nåt bra tips o ge mig vid byte av själva dörrstoppet? vad kostar det hos bmw tro?? |
|
|
Du måste plocka ner dörrsidan för att kunna få ut den gamla dörrstoppen. När du köper ny dörrstopp, köp även nya självsäkrande skruvar. Huvuded i dessa torx-skruvar med invändig "skalle" deformeras lätt, så det är bäst att byta. Konstruktionen på dörrstopp har gjorts under E34:ans livstid, dina är troligen av den äldre varianten. Där sitter stiftet i karmen säkrat med en hake, på nyare är det ett expanderstift. HÄr är en sida som beskriver hur du gör: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Plåten har gett sig på min dörr..... |
|
|
Dj Power: Då är det bara att plocka av dörren och svetsa fast ny plåt... Jag mätte upp hur hålet var på den andra dörren, och fixade sen ny plåt. Det funkade fin fint ca 1 år innan själva dörrstoppet gav upp för några veckor sen. Troligtvis satt stoppet några mm snett jfrt med original, så var noga med det så slipper du kanske att det slits i förtid. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag skruvade fast en ny plåt utanpå den gamla som var sprucken.. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.