AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.386

Rattlåset var intakt efter stöld är det möjligt?

BM
3
BMW2004
540ia -93
Blev av med en BMW 540 -93 förra helgen och som har hittats av polisen denna helg. Anklagande påstod polisen att det såg ut som ett försäkringsbedrägeri pga att rattlåset var intakt efter stölden.Det gör mig heligt förbannad att en polis överhuvudtaget kan säga så i ett sådant läge när man informerar om att man hittat bilen. Man känner sig kränkt. Finns det någon som har känner till om en biltjuv kan forcera rattlåset vid stöld, själv fattar jag inget just nu,är mest förbannad.

BMW2004
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Har du alla nycklar? Annars kanske någon nyckel har hamnat i fel händer....
BM
3
BMW2004
540ia -93
Jag har alla nycklar, frågan är om det går att forcera utan nyckel.

BMW2004
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Tjuven kanske har lyckats dyrka upp tändningslåset.
Då låses ju även rattlåset upp.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
fin bil: Visst är det möjligt, men föga troligt då du måste använda något som liknar impressionistdyrkning för att lyckas med den snittslipningen som är på de nycklarna, det ska inte ens funka lätt med en elektrisk låspistol då de arbetar med radstift i höjdled, vilket försvåras avsevärt av bmw:s "sidomontering".

Jag är ingen tekniker, men de har förmodligen förbikopplat den på något sätt.

Mvh Elvis
min mormor blev av med sin Audi utan brytmärken på varken lås elr tändningslåset.
Så det går

Jag vet hur dom gör men jag vet inte om det är så smart att skriva här men för den okunnige så ser det inte ut som det finns några brytmärken men tändlåset är paj har haft flera BMW som är stulna på det sättet .
BMW2004 du har fått mejl med beskrivning be polisen kolla tändningslåset ordentligt
BM
3
BMW2004
540ia -93
Jag tackar för intresset.

BMW2004
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag kan både låsa upp och starta min E34:a med nyckeln som är till E39:an, kan det vara så att låset är slitet att flera nycklar passar.

BMW CS #5206
Blev av med min 540ia förra helgen oxå trots larm o startspärr bilen hittades dock ett par dagar senare utan inredning <skinnstolar eljusterade dörrsidor mm bilen var i stort sett plåtren invändigt suck Det värsta va att dom förmodligen tagit bilen med trailer motorn var orörd förutom att dom snodde styrboxarna.. Helvete borde vara döds-straff minst.. Satan att man inte kan få behålla nånting ska börja åka Fiat..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.