AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.155

fartkameror från Jönköping till Borås

Hej!

Körde mellan Jönköping o Borås idag o körde lite fortare än tillåtet;) Ser helt plötsligt en fartkamera o bromsar ner men vet inte om jag kom ner till laglig fart. Tittade på kameran men såg inte att något hände. Hur vet man om kameran tog en bild eller inte? Vet någon om dessa är tomma skal o hur lång tid tar det innan man får bötern? Tack på förhand!

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Min far påstår att hålet har annan färg om ingen kamera är i den. Det är kanske var fjärde som har kamera. Ett bra sätt är att köra med solskyddet nere *ler*

Man ser oftast om det sitter kamera i och kameran skall enl uppgift blixtra även i dagsljus..

Stolparna skall sänkas just för att ta under solskyddet... enklast och billigast är att köra som folk där det sitter kameror ( det finns ju ALLTID varnings skyltar innan ...)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Om det är som de i Norge så kommer du inte att kunna missa om en utlöses... Jag såg en ta en bild på en 911 utanför Hammerstad vid Eidvoll, jag lovar att allt ser rött ut en liten stund efteråt! :-)

Gällande "laddningstätheten" så hörde morsan från en trafikpolis att det på hela E20 i Västra Götaland bara är 2-3 kameror som är laddade samtidigt, så risken är ju inte överhängande, men du ser det först när du kommer ganska nära, det översta hålet ser ut som en jättestor röd säkring.

Mvh Elvis
Tackar för svar! Kanske har klarat mig o hoppas på det. Som sagt, man såg ingen hända med kameran.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror att det bara finns en aktiv kamera mellan ullricehamn och borås. Inte 100% säker men jag har hört uppgifterna från flera håll.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Just sträckan jönköping borås är jobbig som attan , kört den säkert 200 gånger och kamerorna är jobbiga , långtradarna man knappt kan/vill köra om , och söndagsbilisterna som verkar dras till dena sträcka som flugor till koskit , sedan har jag sett de mest vansinniga omkörningarna på denna vägsträcka så inte konstigt det är olycksdrabbad väg.

Såhär efter jul kan man hitta tomteskägg med glasögon i äkta plast för 20:- kr , köpte ett kit att ha till just denna sträcka.
Detta torde vara relativt säkert då tomten enligt uppgift , ej kan bli utelämnad till sverige för eventuellt straff ang. fortkörning ?
Risken finns såklart att de genomskådar mitt trick och gör bedömningen att det trots allt inte var tomten som körde min bil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.