|
|
|
|---|---|
| Har en 320-88 som handskfacket har gått i baklås på. Nån som vet hur man kan få bort det utan att låsa upp? | |
|
Tror inte du kommer åt att göra så mycket, kan ju prova och ta bort skruvarna mot torpedväggen och trixa lite, men det brukar vara låsdelen som fastnar på nåt sätt. Hade samma problem på min 318-88 slutade med att jag ledsnade ur och bröt bort skiten (hade ett nytt låg). Annars finns det nog billiga på skroten. |
|
| Vet du hur det sitter fast i bakkant? På 535an sitter det med snäppfästen,liknande eller skruv? | |
|
BORRA BORRA!! Jag hade samma problem med 325:an i sommras... Till slut lässnade jag och borrade sönder hela handtaget. Efter ett tag så ger sig skiten. Sen är det bara att köpa nytt handtag. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Handsfacksluckan är byggd med en "spärr" som ska lösa ut om man försöker öppna en låst lucka med våld, denna spärr kan bli lite sliten och lösa ut lite för lätt, om man dragit upp handtaget utan att låsa upp så låser sig handtaget i övre läget, då måste man låsa upp med nyckel för att få ner handtaget igen. På min bil får jag dra fem till tio gånger innan luckan går upp, man får liksom ha lite känsla för när spärren löser ut, men det brukar alltid gå tillslut... /Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.