|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag har 17" fälgar med slitna däck o ska byta ut dom till sommaren just nu sitter det 215-45-17 o tänkte om man skulle satsa på lite bredare bak hur breda däck kan man få in i original hjulhusen ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
Gemini__ |
Hmm, jag själv körde med 255/40-17(på M5 E34-fälg) bak på min förra M535:a. Fick knacka in/ut skärmkanterna, annars tog det i. Bilen var sänkt, så det gjorde väl sitt åxå. Men det ser bra ut, satsa på det!! Mvh: Thomas Länk |
|
Med skärmbreddare...lätt 285 och bredare. Men utan breddning så bör upp till 245-255 funka med rätt typ av fälg och rullning av skärmkanterna. Men däck dim beror givitvis hur breda fälgarna är. tex till en 8,5" bred fälg är den opptimala däcks bredden 235x40 /Pelle |
|
|
Ok då får man juen uppfattning på hur mkt "28 sväljer bak grejen är att jag inte vet hur breda fälgarna är då jag inte hardom här :) men om det sitter 215-40 så borde det funkam ed 235-40 17" tycker man Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
En kompis har 225/50-17 runt om och det går in med ett par mm till godo fram. Bak tar det i skärmarna i gupp när den är tungt lastad (4 pers och skuffen full). Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.