|
|
|
|---|---|
|
hej! har fått nys om en Porsche 924. den lilla åddi motorn i = ca 120hk. för den ska han ha 5000 riksdaler. och då ska jag skruva på fronten själv. bilen är rostfri förutom lite i framsärmarna och fronten (halva bilen har stått utanför tak) men annars fin. min budget passar precis eftersom bakhjulsdrift= kul=dyrt, (med tanke på däcken...) men grejen är att jag är BMWfrälst. men visst e de kul att kunna säga att min förstabil var en porsche? min fråga är om jag kan hitta en BMW i liknande skick? för samma pengar? kan man hitta en pigg bil för de pengarna? vill ju inte vara slöast i stan. (ska alltså kunna dra en peugout 307 1,6 ca 110hk). ***Älska V8!*** | |
|
Klart grabben skall ha en porsche! ;) Visst är reservdelarna en aning dyrare än BMW men den gamla 924an har enormt många VW/audi delar. Och det går att hitta mycket begagnat. Så är du är lite händig skall det inte vara några problem. Bilen är lättmekad. 924/944or är fantastiskt välbalanserade bilar som tål att svängas med. 120hk gör inte bilen till något effektmonster, men eftersom det är förstabilen så skulle jag säga att det är bra. Det finns antagligen en anlednig till att han bara vill ha 5000kr för bilen så planera in mycket tid i garaget och en räkna med att bilen kommer kosta mer är 5000kr i drift närmasta året. 924an är halvgalvad så den borde klara rosten bra de närmsta åren. Däckbudgeten är nog inte problem med den lilla effekten ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.