|
|
|
|---|---|
|
Behöver tips om hur jag nollar serviceindikatorn som visar hur långt man kört utan service. Visar nu -150 km... Tack på förhand | |
larsson |
Vad sägs om att vara lite seriös och lämna in bilen på en service istället, det kan väl en så ny bumse vara värd? |
|
Har du inte fri service kvar? 8000 mil eller 3 år. |
|
Crusty |
OK! Om RP nu skulle sälja sin bil (Stackars bil!) KÖP DEN INTE! Hur fan kan man köpa en så pass ny bil o sen strula med servicen??? Det e liksom ingen sketen volvo 240 du köpt! "The Blue BMW" |
|
Varför skulle det vara sämre att göra service själv? Jag brukar göra så mycket som möjligt själv så man vet att det blir riktigt gjort. |
|
|
RP: Åk in till BMW verkstaden med 2st kanelkransar (så grabbarna har till fikat), så nollställer dom serviceindikatorn åt dig. Funkar i Norrköping i.af. //Marin Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
Soton |
Lämna in bilen på service. Ingen seriös person vill ta i din bil den dan du ska sälja. Du tycker kanske att det blir bra gjort. Det tycker definitivt icke alla andra. Har du råd med en E46 så har du råd att serva den auktoriserat. |
| Får sälla mig till de som förespråkar service på auktoriserad verkstad. Låter helt otroligt att man servar en 99:a själv. Jag vill iaf ha en bil servad på märkesverkstad. | |
|
Hej... Vet inte varför vissa hetsar upp sej så mycket för att man sköter servicen själv,det viktigaste är väl trots allt att den blir gjord.Att andrahandsvärdet på bilen sjunker lite utan stämplarna är väl en sak man väger in mot att kosta på service på "firma",det man förlorar i andrahandsvärde uppvägs av minskad servicekostnad...och tvärt om. MVH |
|
|
E28: Helt rätt! //Marin Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Det är väl upp till var och en vart man drar gränsen. Personligen skulle jag nog serva min bil på märkesverkstad till ungefär 4 år eller 15000 mil. Efter det känns det som det spelar mindre roll. Men att serva en 2 år gammal bil själv, nja. Att köpa en 2 år gammal bil som inte går att kolla om den är servad, NEJ! |
|
| Jag har för min del aldrig lämnat in min bil till bmw i göteborg utan att den kommit tillbaka med fel som inte fanns där innan. Så jag skulle inte för egen del lägga alltför stor vikt på den saken vad avser originalverkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.