|
|
|
|---|---|
|
...att bromsskivorna delar på sig, alltså ringen från navet så att säga. Detta hände mig ikväll när jag skulle bromsa in lite försiktigt till en korsning, och jag hörde en ganska tydlig smäll från vänster fram och bilen drog kraftigt åt höger, hade bromsat betydligt kraftigare lite tidigare. Åkte till min lilla fina verkstad och lyfte upp bilen för jag misstänkte starkt då jag har köpt pirat bromsbelägg (micro) och bytt för en vecka sen att dem hade spruckit eller nåt. Och jag får se bromsskivan i 2 delar!!!! Jag har då inte hört talas om att det hänt nån innan. Rickard | |
| Jag har inte råkat ut för det själv, men har åkt med en kamrat när det hände. Fast det var på en 131 Mirafiori så det kanske inte räknas... Vi blev "lätt förvånade". | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hände på min Ford Mustang-67.HT. med ventilerade skivor. Efter att ha svarvat dom en gång. så delade de sig så småningom i mitten vilket föranledde ett byte till nya. Pedalen började pulsera vid bromsning samt skakningar i ratten. Hasso |
BMW-Yoda |
Hände mig och en polare med en 900 turbo i 180 knyck en gång. Drog rätt kraftgt åt vänster helt plötsligt. Det small rejält också. BMW-Yoda |
|
Va lustigt det hände mig med med en 900 turbo.Skulle bromsa ned från typ 180 pang sa det så släppte skivan från navet. |
|
|
jag jämförde den nya med den gamla skivan nyss, och märkte följande: NY 12mm tjock, Gammal ca:7.5mm. Troligen är den omsvarvad en gång i tiden. Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.