|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur ska en polermaskin va och va ska en sån kosta? ge mig gärna förslag om olika maskiner och vart jag kan köpa dom!! Jag har en 525-90 diamantsvart metallic ! Och gärna om hur jag ska andvända se sådan.... Tack! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En mycket bra sida för bilvård är Stackens Bilvårdssida. Själv köpte jag en oscillerande Waxmaster 700 på mekonomen som jag modifierade med kardborrefäste så att det går att använda proffs skummgummi rondeller. Den funkar bra för hemmabruk(köp inte de billga 300kr apparaterna.)Finns så klart dyrare med flera rondeller men de är väl mera för proffsen. Min kostade runt 700kr har jag för mig Har funkat jättebra hittills har användt sonax bilpolisch. Men har köpt Sonax proffs waxpolisch vilket ska vara bättre på mörka och röda bilar mot flammighet är inte petroleumbaserat utan luktar apelsin. kostade 179 kr litern vilket nog blir billigare än de vanliga Sonax produkterna(literpriset)Har inte testat än det blir nog i vår.(montrealblåmetallic) MVH Hasso |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Sorry den kostar 1050 kr råkade hitta mekonomens katalog.Waxmaster RA 7000E Hasso |
|
En bra maskin som jag har mycket erfarenhet av är CYCLON. Det är en riktig proffs maskin med 2 hättor. Kostar inte mer än sisådär 5000:- |
|
|
Lahega har flera olika sorters polermaskiner. Roterande, oscillerande, enkla huvud, dubbla huvud etc. Alla är dock avsedda för proffs. www.lahega.se |
|
| Jag köpte en oscillerande Einhell på Micro för ett par år sedan och med tanke på priset (c:a 400 har jag för mig) så fungerar den förvånansvärt bra. Jag har polerat flera bilar med den och är helt nöjd med resultatet. | |
|
Bruksbo (Jula)occillerande slipmaskin fungerar också bra,den har stegvis kontrollerbar hastighet. Pris ca 400kr. M3-97 |
|
|
Kan också rekomendera Bruksbo, kanonmaskin med tanke på priset. Den jag har har dock inte variabel hastighet men den är oscillerande, vilket underlättar betydligt för att undvika polerrosor. |
|
|
hej en fråga - vad betyder Oscillerande |
|
|
Det betyder att trissan inte snurrar runt en axel. Istället är en länkarm fäst i änden på drivaxeln från motorn vilket gör att trissan snurrar fram och tillbaka samtidigt som den snurrar runt. Ungefär som "Te-koppen" på Liseberg. Svårt att förklara med ord men jag hoppas beskrivningen går att förstå! God Jul! |
|
peter007 |
Jag har en festo polermaskin på den kan man ställa in hastigheten funkar kanon kostar ca 2500kr värt vartenda öre Kör så det ryker |
|
Vad heter festo maskinen? //Calle |
|
|
Kent H -- Oscillera översätts av av SAOL med "rörelse", "svänga", "pendla", "darra"... i praktiken innebär det ungefär att polerskivan snurrar runt, samtidigt som den rör sig runt utmed "ytterkonturen av en blomma"... den ger alltså inga cirklar utan varierar mönstret... |
|
|
Tackar. God fortsättning ALLA BMW bröder |
|
|
min maskin kostar 7000:- den andra kostar 5000:- :0) MvH /Danne |
|
Roffen |
min maskin kostar 19 000! den har fyra rondeller två ossilerande ett roterande og ett som hoppar upp och ned :)det e en evighetsmaskin:) |
|
För er som vill se bilder på olika typer av proffsmaskiner så finsn det nu på Lahegas hemsida. Sök upp sortimentet av polermaskiner, och klicka på resp för att se bilder. Mvh David Löwenstein Lahega Kemi AB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.