AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.201

tips om polermaskiner!!

Jag undrar hur ska en polermaskin va och va ska en sån kosta? ge mig gärna förslag om olika maskiner och vart jag kan köpa dom!! Jag har en 525-90 diamantsvart metallic ! Och gärna om hur jag ska andvända se sådan.... Tack!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En mycket bra sida för bilvård är Stackens Bilvårdssida.
Själv köpte jag en oscillerande Waxmaster 700 på mekonomen som jag modifierade med kardborrefäste så att det går att använda proffs skummgummi rondeller.
Den funkar bra för hemmabruk(köp inte de billga 300kr
apparaterna.)Finns så klart dyrare med flera rondeller
men de är väl mera för proffsen. Min kostade runt 700kr har jag för mig
Har funkat jättebra hittills har användt sonax bilpolisch. Men har köpt Sonax proffs waxpolisch vilket
ska vara bättre på mörka och röda bilar mot flammighet är inte petroleumbaserat utan luktar apelsin.
kostade 179 kr litern vilket nog blir billigare än de
vanliga Sonax produkterna(literpriset)Har inte testat än det blir nog i vår.(montrealblåmetallic)
MVH

Hasso
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sorry den kostar 1050 kr råkade hitta mekonomens katalog.Waxmaster RA 7000E

Hasso
Jo
189
Jonny78
523i -99
En bra maskin som jag har mycket erfarenhet av är CYCLON. Det är en riktig proffs maskin med 2 hättor.
Kostar inte mer än sisådär 5000:-
Lahega har flera olika sorters polermaskiner.
Roterande, oscillerande, enkla huvud, dubbla huvud etc.

Alla är dock avsedda för proffs.

www.lahega.se
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jag köpte en oscillerande Einhell på Micro för ett par år sedan och med tanke på priset (c:a 400 har jag för mig) så fungerar den förvånansvärt bra. Jag har polerat flera bilar med den och är helt nöjd med resultatet.
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Bruksbo (Jula)occillerande slipmaskin
fungerar också bra,den har stegvis kontrollerbar
hastighet. Pris ca 400kr.

M3-97
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Kan också rekomendera Bruksbo, kanonmaskin med tanke på priset.
Den jag har har dock inte variabel hastighet men den är oscillerande, vilket underlättar betydligt för att undvika polerrosor.

hej
en fråga - vad betyder Oscillerande
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det betyder att trissan inte snurrar runt en axel. Istället är en länkarm fäst i änden på drivaxeln från motorn vilket gör att trissan snurrar fram och tillbaka samtidigt som den snurrar runt. Ungefär som "Te-koppen" på Liseberg. Svårt att förklara med ord men jag hoppas beskrivningen går att förstå!

God Jul!

peter007
Jag har en festo polermaskin på den kan man ställa in hastigheten funkar kanon kostar ca 2500kr värt vartenda öre

Kör så det ryker
Vad heter festo maskinen?

//Calle
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Kent H -- Oscillera översätts av av SAOL med "rörelse", "svänga", "pendla", "darra"... i praktiken innebär det ungefär att
polerskivan snurrar runt, samtidigt som den rör sig runt utmed "ytterkonturen av en blomma"... den ger alltså inga cirklar utan varierar mönstret...
Tackar.

God fortsättning ALLA BMW bröder
min maskin kostar 7000:- den andra kostar 5000:-
:0)

MvH
/Danne
Roffen
min maskin kostar 19 000! den har fyra rondeller två ossilerande ett roterande og ett som hoppar upp och ned :)det e en evighetsmaskin:)
För er som vill se bilder på olika typer av proffsmaskiner så finsn det nu på Lahegas hemsida.

Sök upp sortimentet av polermaskiner, och klicka på resp för att se bilder.

Mvh

David Löwenstein
Lahega Kemi AB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.