|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Vart kopplar jag in mina bakhögtalare? Jag har en BMW buisiness cd spelare med 6 högtalre. Framsystemet fungerar direkt när man kopplar in stereon. Jag vet inte vart man kopplar på högtalarkablarna från det bakre systemet. Tidigare hade jag ett slutsteg med lågnivåutgångar till bakhögtalarna. Det finns ingen ingång för lågnivå på Buisness stereon. Kan någon se problemet framför sig så är jag tacksam för svar. | |
|
Lite osäkert hur du menar, men det är riktigt att det inte finns lågnivå ut på Business. Enklast blir att skaffa en hög>låg omvandlare och driva slutsteget om du har detta kvar. Du får söka upp högtalarkablarna bak i bilen, på mektips och under modifiering för lågnivå hittar du kopplingen på pluggen till stereon, det är förmodligen samma kabelfärger i din bil. FP |
|
|
Du menar att det finns fördragna kablar till bakhögtalarna, då det bara är till att koppla på därbak? Jag är inte av något jätte behov av att använda slutsteget. Med tanke på att allt annat i orginal kopplingen sitter där det sitter så borde också finnas klart för högtalarna bak. Har jag fel? |
|
|
Nej, du bör kunna hitta kablarna där bak. På E39 t.ex kommer kablarna (tvinnade) på vänstersidan och upp på vänster hjulhus osv. FP |
|
| Det sitter en liten vit plastbox på höger sida, bakom varningstreangeln. vad kan detta vara för någon. Även en liten kaberhärva är ansluten i den???? | |
|
Har inte kollat alls i din bilmodell, men platsen stämmer med där det brukar sitta lutningsgivare på bilar med larm. Högtalarkablarna skall du nog söka uppe vid hyllan eller där jag beskrev. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.