|
|
|
|---|---|
FReeBeRg |
När jag skulle köra in min 318 -92 i garaget här om dagen kände jag bensinlukt i garaget efter ett tag. Såg inga fläckar på golvet så jag brydde mig inte eftersom det försvann i nån vecka men sen började de att lukta igen. Är det nån som vet vart denna läcka kan befinna sig eller har vart med om samma grej? 318 power;)!!! |
| va det en kallstart eller va motorn varm? | |
|
Hej! Har du kikat under bilen så inte något blivit skadat, du kan ju alltid ta en titt på bränslefiltret. Jag antar att din bmw inte har hunnit rosta än men annars kan tankröret ställa till problem men inte på en 92:a?!!! bmw for life |
|
|
FReeBeRg: Jag har upplevt ungefär samma sak och fick till svar att: om det finns mycket soppa i tanken och bilen har stått ute ett tag, så att soppan och tanken blivit nedkylda, så kan soppan expandera när den blir varm (rumstemp) och då ångar det ut bensinångor ur tankventilationen. Varför det började lukta efter en vecka igen har jag ingen möjlig förklaring till. |
|
|
När du skriver "efter ett tag" så luktade det bränsle. om det har läckt lite på golvet så kan ju fläcken försvinna på någon/några timmar. Starta bilen och titta under bilen medans motorn är igång. |
|
|
När det luktar bensin så brukar de offtast inte vara svårt att lokalisera felet.(lukta dig fram) Eller så är det som "marre mek" säger om ventilationen. |
|
*Henke* |
Det kan inte läcka från någon slang? Brorsan hadde samma problem att det luktade soppa men bara när det var kallt tror dom sa att slangarna expanderade sig.. Är inte hellt säker bara en gissning |
*Henke* |
kanske hjälper dig Länk |
|
har haft detta problem också i mitt fall var det slangstumparna till fuel-railen som hade gett sig och bilf*n luktade bensin nått jäkulst. du måste lossa insuget alt. spjällhuset för att komma åt och byta, det är vanlig 8 mm (invändig) skickar dig en bild på arrangemanget "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
FReeBeRg |
Jag har fått för mig att det kan vara när jag gör en kallstart. Ska leta lite och se om jag hittar nån spricka eller dylikt i nån slang. 318 power;)!!! |
| Slangen mellan soppapåfyllningsröret och tanken läckte på min. Det stank bensin trots att läckan inte var så stor. Kolla även slangarna i anknytning till bensinpumpen under baksätet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.