|
|
|
|---|---|
|
En till intressant bil.. lämpligt pris på denna? 520 T med Business paket, utt.Dec 03 gått ett par hundra mil som "demobil" på Bmw. Jag hittar inga uppgifter om vad Businesspkt innebär och vad det kostade på Bmw`s sidor? | |
chrille70 |
Business-paket (eller "Business Edition") innefattar komfortpaket, 16" lättmetallfälgar "Radial 48", metalliclackering samt mittarmstöd fram. Poängen med 520i Business Edition var att de som registrerade bilen på företaget fick den till nettopriset 299.000kr. Ett lämpligt pris på denna skulle kanske kunna vara ca 250-260' efter ett "demo-avdrag" på ca 10-15%? Trevlig helg/ Chrille |
|
Tack.. 299 var inte nåt dåligt pris då den listar 335K med komfortpkt. Svårt att se att dom skulle gå ner 50K till på det.. Den har ju trots allt bara rullat några hundra mil. Hmmm dilemma här vad man ska välja, tittar även på en 320 T.. Känns lite fräschare. E39 kombin har hängt med i mååånga år nu.. |
|
chrille70 |
Enligt min mening så är 520:n ett bättre val än 320:n. Den har funnits på marknaden många år men känns fortfarande pigg och fräsch. Både komforten och säkerheten är bättre än i 3-serien, men den är inte lika underhållande att köra. Personligen tycker jag även att E39 Touring är snyggare än E46 Touring. Så valet mellan 320iT och 520iT beror nog mest om prioriteringar. Vill du ha en körglad och praktisk kombi -välj 320iT. Prioriterar du komfort före körglädje -välj 520iT. MVH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.