AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
506

728iA 97-99 Service?

Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Hej!

Skulle vilja veta vilka serviceintervaller som gäller och vad som görs på var och en av dom på en 728:a 97-99?

Går i tankarna att köpa en sån, så undrar om de finns något lämpligt miltal man bör sikta in sig på, så man inte hamnar på en dyr service direkt...

OBS! Köper inte ngt rullat över 200tkm, utan helst runt 100tkm, så, gäller väl främst servicarna från ny till ca 180tkm.

Bemari
Tästä ei tuu mitään...
Scheckheft
Hej
Du kan till och börja med läsa vad jag skrivit på min hemsida. Servicen är enligt följande: olja - Inspe1 -olja - Inspec II - olja osv.
Du nämner årsmodellerna 97 - 99. From 9/98 är det en facelift som bl a innebär motor med dubbelvanos.

Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Kollat din sida redan... noggrant!!! MYCKET bra sida... inget snack om det, väldigt detaljrik å upplysnade...men hade du angett vid vilka km dessa insp 1 å 2 osv var???

De e de ja vill veta...

t.ex. om ja hittar en som gått 11000mil, har den då exempelvis just varit på insp 2 service, å då gjordes vad, som kostade ca vad?

Förstår du...?

Bemari
Tästä ei tuu mitään...
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
När servicearna infaller beror på hur du kör bilen. Är bilen körd korta sträckor med många kallstarter är intervallerna tätare. Om du kör mer på landsväg och motorväg blir således intervallerna längre. För mig ligger det i snitt 1 service per år. Allt från 1000mil-1700mil mellan mina intervaller, det är ju som sagt check-controllen i bilen som avgör när bilen skall in. Detta gör att man inte kan beräkna hur länge sedan det var insp2 eller insp1. Det kan givetvis också vara så att man säger till dem på BMW att göra en insp1/insp2 fast bilen kallar efter oljebyte. Det är trots allt ägaren som har sista ordet.
Jag har gjort 4 servicar i år..=) men den har rullat ca 4000mil också, gjordes en olje direkt när jag köpte den (13800mil), sedan blev det en insp 2 (ca 6000kr), på höstkanten blev det en olje (ca 1500kr) och i början av denna vecka gjordes en insp 1 (5800kr).
Konstigt nog har min mest gått motorväg/landsväg.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.