|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har möjlighet att köpa en 528i -96 på jobbet(är mek på saab/opel) som jag själv har inbytestestat. Bilen har gått 25000mil och är gråmetallic Import -98 och vi har inte kollat upp milen med BMW men det kanske jag kommer att göra. Serviceboken ser ok ut, årtal stämmer, samt bra servad Tyska stämplar fram till-98 samt tyskarnas säregna skrivstil. efter -98 servad i sverige Svart skinninredning i bra skick inga torrsprickor eller skador. Dock så har sitsdynorna fram blivit lite "pösiga". Klimator med restvärme funkar ASC funkar . Samt all annan el utrustning verkar funka. tom sätesvärmen. Avgasprov bra verkar bra maskinellt samt känns mkt tight att köra inget skrammel. De ngt större felen som jag hittade förutom små saker och skavanker var följande. Hjullager hö bak låter illa samt mkt glappt ratt sliten (kostar ju en del) ena framskärmen illa omlackad samt knölig hittade dock inga spår efter ngn kraftigare smäll, troligen har bara skärmen blivit skadad. mindre glapp i styrstag nedre bussningar bak ngt glapp(spindelns nedre länkarmsinfästning) Låg en hel del kvitton i bilen som jag tyvärr inte gått igenom men kan tänka mig att en hel del grejer blivit bytt, efter dessa mil. Jag pratade med försäljaren och jag kan nog få den för runt 75k. Grejen är det att bilen känns bra och felen är fel som känns normala på en bil som passerat 15k mil(förutom ratten då). MEN 25k mil är 25k mil den här bilen lär ju bli mkt svårsåld senare när jag vill bli av med den, Hjärnan säger mig att jag ska åka till tyskland och köpa en finare bil för samma peng? eller är detta ett bra pris? dom tänker sälja den för ca 95k ut till kund. Jag tar ju den för inbytespris. | |
|
Tja....Styrstag glapp säger du. Du är säker på att det inte är själva styrväxeln som är utsliten?I såna fall blir det ju riktigt dyrt att fixa en ny :( 75 låter iofs som ett hyffsat pris..MEN det fanns ju en hel del fel på vagnen...Kostar en slant att fixa det. Det där med skärmen t.ex, låter ju inte heller speciellt kul :(,men är du sugen på den så köp för 69' ;) Mvh Janne. |
|
|
Hm ja ska ju inte utesluta att det är styrväxeln som är glapp, vet inte om det finns "inre styrleder" innanför damasken, för det var i den ändan det känndes lite glappt, kan ju vara växeln. Men det var ett väldigt litet glapp så jag tror inte jag skulle bry mig om det. Sen så lagar ju jag felen själv, så arbetskostnaderna blir ju bara förlorad tid. Men jag tycker inte om e39 utseendet original. dom ser tunga och säckiga ut, lite som en trött val=) Men jag älskar e39 med M-optik och nya lyktorna, så man får ju räkna med att lacka om fronten/skärmar skaffa 02 M-optik laga fel, och då kan det bli en dyr långmilare och det är där skon klämmer. Hade bilen gått 15k mil så hade jag inte ens funderat men nu är jag kluven, mkt bara för att jag tycker priset är hyffsat och bilen klassar inte riktigt in som rishög, men har gått långt. Aj kom i håg att det fanns rostbubbla under ena bakljuset oxå, då blir det mera lackjobb. Nä får ta mig i kragen och inte köpa första bästa, får höra om det går att göra ännu bättre pris på den. 69k skulle kännas bra frågan är om det går, dom har ju gett 75 för den=/ |
|
|
Vet om en kille som fick köpa en 528 E39 för 75'...Men det var iofs genom "kontakter"...Den bilen hade visst enligt mätaren gått kring 20000mil... Nåja...Svårt fall,men jag hade nog letat efter en fräschare med mindre mil "bakom sig"... Mvh Janne. |
|
|
Sålde precis min Sv-Sålda 528:a -96. Mycket utrustning, läder mm. Bilen hade gått 23000 mil och var i fint skick. Begärde 89´ inte en människa som ringde. Till slut fick jag ett bud på 80´ och sålde den. Akta dig för långmilade E39:or. Marknaden är iskall, det bara strömmar in ifrån Tyskland. Satsar på en 98:a eller nyare med max 15´ mil på mätaren. |
|
|
Jo det är det jag befarar, om jag sedan säljer 528an med 30k mil på mätaren så gör jag väl iofs ingen jättestor pengaförlust MEN vem vill köpa den, det lär ju bli svårt att få sälja den. Men det rör ju sig inte om ngr stora slantar även om jag bara skulle få runt 50k för den.Sen så är det inte så kul att utrusta en sån bil för en massa pengar heller. Jag jobbar med en tysk som brukar flyga ner med ryan air =ca 150kr till hamburg och han har tagit hem ett antal bilar och säger att jag får följa med om jag vill ngn gång. Jag funderar på att göra det eftersom att han får sköta snacket, samt att man säkert kan hitta en fin bil för små pengar där nere. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.