|
|
|
|---|---|
|
hej.. Så här ligger det till, ska snart sälja min Toyota Celica. efter det kommer jag ha ungefär 60 tusen att göra av med på min nästa bil. har kollat runt i den pris klassen på en massa olika bilar. har inte hittat nån som är värd det priset förutom BMW, har höga krav på mina bilar. men problemet är att jag inte vet så mycke om bmw., märket som jag kommer köpa är 320 lr 325 coupe och års modellen kommer vara mellan 92-94. är det ett bra köp. drar dom mycke olja/bensin. kostar dom mycke att laga etc etc.. många frågor men vore bra om ni kunde svara på dom.. tackar,. | |
|
tjena.. o välkommen till forumet.. mest beror de på vilken sorts celica du hade.. gti-n eller mums mumsen GT4 ;).. hur som helst... bmw kostar inte särskilt mycke mer än andra "schyssta" bilar att äga (golf/corrado vr6, calibra turbo(jaja vet att dem går sönder ;) ) etc).. den är billigare i vissa avseenden o dyrare i andra.. med tanke på att du hade/har en celica tror jag inte att försäkringskostnaden kommer att skilja så mycket.. om man nu jämför 320 mot 325 så är 325:an bättre på alla sätt o vis.. *Dem drar i princip lika mycket bensin *prestandamässigt skiter 325:an på 320:in *325:or brukar generellt vara bättre utrustade * låter bättre *etc etc för 60 papp borde du kunna hitta en fin 325 92-93.. e de nåt mer du undrar så e de bara att fråga |
|
|
Har GTi.. den är billig i drift. du säger att den drar ungefär lika mycke i bensin men vet du hur mycke exact. drar den mycke olja.. tackar för svaren.. |
|
|
håller med xelerator, välkommen och visst en 325 kan vara helt rätt. Ett tips på vägen, prova funktionen Sök inlägg, så kan du få svar många av dina frågor, både förbrukningar, prestanda, försäkring, värdering, utrustning, tips mm mm mm mm. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
WWC: 325an drar alltifrån 0,8 -1,2l skulle jag gissa på....jag ligger iaf i de intervallen... Jag hade själv en celica gti innan, jag tyckte delarna var dyr till den!! laddningsrelä 1700 spänn t.ex!!!! men men....jag skulle inte oroa mig för reservdelar till bmw om vi snackar standard reservdelar, bromsar osv-.... försäkringen tror jag är ung. samma...kom inte ihåg exakt va jag hade på toyotan...men ung. samma... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.