|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte ställa tändningen på min 320 från -86. Vilket varvtal ska man gå efter. Frågade BMW, men dom sa att dom inte visste, och inte kunde ta reda på det heller... Ingen vidare service va? | |
| Just ja, glömde en fråga: det finns 3 markeringar: nollan, ett T och ett Z. Z-markeringen är väl den man ska gå efter? Vad står T:et för? | |
|
fick du ngt svar? |
|
|
Jag antar att du varit i kontakt med BMW Gbg. Deras servicenivå vad gäller "gamla" bilar måste vara så låg den kan bli. Jag har blivit behandlad som en fattiglapp när jag har haft frågor angående E30 och fått svar som att dem inte vet och att dem inte kan ta reda på det precis som du. Vem borde ha info om E30 om inte BMWgroup? Är dem bara lata eller vad? Jag tror att dem inte ser att dem kan tjäna pengar på mig och därför struntar i att hjälpa till. Jag vill bli bemött av någon som är intresserad av bilar och kan lite om dem inte av nån som bara kan "säljsnacket" och vill dra in stålar genom att reparera dem senaste modellerna viket det verkar som på BMWgroup Gbg. Nuförtiden köper jag alltid delar från Bayerishe i Mölndal istället, dem säljer orginaldelar till samma pris som BMW. Skulle jag lämna ifrån mig bilen på reparation så skulle det bli dit, Deras mekare ska vara väldigt bra vad jag har hört av vänner som haft sina bilar på reparation där. Även om jag inte fått svar på alla mer eller mindre jobbiga frågor jag har ställt så är kundkontakten ljusår bättre än BMWs och jag har alltid blivit bemött med respekt och framförallt hjälpsamhet. Ursäkta att jag inte kan ge svar på din fråga men jag var tvungen att uttrycka mitt missnöje mot BMWgroup, dem har gått miste om en bra kund och en hel del förtjänst på reservdelar tack vare deras nonchalanta attityd. Sprid budskapet ni som är missnöjda! Att styla en volvo är som att sminka en gris ;] |
|
| Jag har också problem att få svar på tekniska frågor om min E30 hos BMW. De säger bara att de inte har någon kunskap eller litteratur om de äldre bilarna. När man skall köpa delar till den så är det inte ovanligt att deras reservdelsdatabas inte har rätt artiklar till den och de undrar varför jag har en sådan gammal BMW och om det är värt att köpa nya delar till den. De förstår inte att man kan ha en gammal BMW som hobby/entusiastbil och vill renovera upp den. Man kan lika gärna gå till typ Biltema eftersom de är lika duktiga att svar på mina frågor ang. BMW. | |
|
Det BRUKAR sitta em klisterlapp nånstans i motorutrymmet eller på huvens insida där det står vid vilket varvtal man skall ställa tändningen (Z-märket).Vakumslangarna från fördelaren skall vara bortdragna o "pluggade".På min gamla E30 323i var det vid 3000rpm man skulle ställa tändningen iaf.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.