|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Manuell här |
|
Y! |
kompis har manuel E60 545, måste vara ganska ovanligt. vet att när han köpte bilen var den den enda svensksålda med manuell... |
kilroy |
Både jag och min morbror har varsin manuell 540 -95. Båda har fungerat otroligt bra utan några som helst fel. Oljebyte 2 gånger om året, förutom det bara vanlig service. Det är ingen tvekan om att BMW´s manuella låda är mycket bra, den håller troligtvis 50% längre än automatlådan. Dessutom blir bilen tveklöst snabbare med manuell låda, både min och Lasses (min morbror) 540 rastar normalt sett nyare (E39) 540 med automatlåda. Min morbror var på gång att sälja sin 540 i våras men fick inte tummarna loss...men det verkar som om han är på gång igen. Om det är någon som är ute efter en mycket bra 540 manuell så håll lite utkik här på Autopower... |
|
Jag är sååå glad att jag har en manuell.lite billigare att byta koppling istället för en autolåda Bilen är import, togs in 2000. ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| Manuell 6vxl här också, roligare med manuell, inbjuder till mer inspirerande körning. | |
| Skillnaden mellan M5 och 540 är stor, men hur är skillnaden mellan 540 automat och manuell? Står 0-100 går på 6,4 sekunder med en automat, men hur är det då med en manuell? | |
kilroy |
En manuell 540 är tveklöst snabbare än en automatare, oavsett om det är en E34 eller E39. Dessutom kan en manuell köras snålare. Jag har inga problem att få förbrukningen under litern per mil vid motorvägskörning med snittfarter på 135-140. Det är bra för en V8:a på ca 310 hkr. |
| Finns den manuella lådan i 540 e39 i nån annan bil? Är det kanske tom samma låda som sitter i M5? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är samma låda.S6S 420G ///MVH Hasso Länk |
|
En låda som teknikens värld beskriver som en låda med "precision utan motstycke". Låter ju inte helt fel =) |
|
|
Hej min e34 är 6 vxl och jag har bytt koppling vid 17000 mil har nu gått 22000 utan problem. Min e 39 har auto och jag bytte olja när jag köpte den 2002 och 12000 mil har nu gått 16000 och inga problem. E34 drar ca 1dl mindre än E39 blandad. |
|
|
manuell här oxå Gått drygt 26000 mil utan probbs Mvh/ Viktor |
|
|
400-500 nm och koppling kan bli dyrt i fel händer :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Här var det manuellt också. Fantastisk låda men man får ha precision i kopplingsfoten! |
|
|
silverfred: normalt sett så betyder A Automat :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Otroligt nöjd ägare till manuell 540! //rodge BmwCS #5251 |
|
|
Automat åker man, manuell kör man... Oxå extremt nöjd med kombinationen V8 och Manuell 6-växlad låda, som sagt, fått byta lameller, men det är det värt... |
|
|
Manuell 535 =Härligt No Turbo shit - Just real power |
|
|
Manuell låda här också. Har faktiskt ett problem med missljud från lådan som försvinner när man trycker ner kopplingen. Enligt de flesta experter så är detta urtrampningslagret, dock trodde BMW i Aachen att det var tvåmassesvänghjulet. Jag skall passa på och titta när kopplingen skall bytas. Den har gått 18000 nu men känns fortfarande OK. |
|
| Japp, det är bra trevligt med 6-växlad låda på V8an. Inte helt vanligt i 740 heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.