|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Det verkar som kombinationen manuell låda och V8 är ganska ovanlig. jag hittade bara 3st till salu när jag köpte min. Hur många här på Forumet har denna kombination? Är det någon som har haft problem med sina lådor? | |
Gubbracer |
Jag hade manuell till min 540 -97. Hade inga problem under mina 6000 mil! /Jesper |
Sixten |
Kan ju bero på att det är standard med automat i 540 och ett ganska rejält kostnadstillägg om man vill ha den med manuell( vid nyköp skiljer det ca:20000sek). 525iA |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Jag har en 530i Touring med manuell låda. Inga som helst problem med lådan, dock är den ju bara femväxlad på 530,n. Håller med om det är lite tunnsått med manuella. När jag importerade min 1999 så letade jag efter en manuell Touring och det var verkligen inte många som fanns till salu då, speciellt inte med lite "lull-lull" på. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Vi har manuell 540... | |
|
hoppas nu att folk fattar detta när man skall sälja sin 540i om två år. Kan ju bero på att det är standard med automat i 540 och ett ganska rejält kostnadstillägg om man vill ha den med manuell( vid nyköp skiljer det ca:20000sek). japp jag har en manuell 540i okså. fråga: nån som vet om 545i finns med manuell låda BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
| den manuella håller garanterat bra mkt bättre än automaten iaf | |
|
Det är inte sant att automaten var billigare än manuell. Till E34 kostade automat 4500 DM extra, se här: Länk (Tyskakunskaper krävs) Till E39 kostar automat 2400 € extra, se aktuell prislista från BMW Tyskland: Länk I E60 finns samliga motor att att få med 6-växlad steptronic, åtminstone i Tyskland. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
gubbracer>> Hade på "m-chassi" på din 540? Hur mycket skiljer det på vägegenskaper och prestanda ( rakt fram alltså... ) på 540 e39 och M5 e39?? Fattar ju att det skiljer en hel del, men vore roligt att höra från en med rejäla erfarenheter! |
|
|
Ännu en manuell och inga som helst problem med växellådan vilket det inte brukar vara dock får man byta koppling oftare en till exempel 535i/735i M30. 545i E60 finns med 3 olika växel alternativ 6vxl, SMG och slutligen 6 stegad automat. Mvh Stephan |
|
Gubbracer |
tp_88 Ja det var sportpaketet med "m-chassi" på den. Än så länge har de flesta milen med M5:an varit med 17" vinterdäck. På 540:n hade jag 17" sommardäck så om man jämför nu är det liten skilnad i fasthet. Det som skiljer mest mellan bilarna annars är styrningen. 540:n var lite seg och hade dålig känsla medans m5an känns snabb och exakt. /Jesper |
Gubbracer |
Väglaget har ju dessutom inte varit optimalt för inspirerad körning där man känner av skillnaderna i chassit bäst. Jag kan återkomma när sommarsulorna åkt på. |
| Den verkar hålla alldeles utmärkt, peppar-peppar | |
|
Kul med så många manuella V8:or. Hur är det med kardanaxeln på era? Vibrerar det någon gång? Min vibrerar/vibrerade något vid 1300-1800 varv men det försvann nästan när jag kör på 98 oktanig bensin, vilket ger mindre motorvibrationer! Ess |
|
|
hej Jag har en manuell 6-växlad i min nyligen inköpta 540-97:a, funkar kanon och jag sökte ett bra tag innan jag hittade den, det var inte så svårt att hitta en 540 med manuell låda men det var svårt att hitta en bil i toppskick runt -96-98-årsmodell. M.v.h Micke BmwCS nr 05419 |
|
| gubbracer>> hemskt gärna! | |
|
Manuell med V8:a här! Mange W |
|
| Bytte kardanen på min 540 E34 - vibrationerna försvann :-) | |
| manuell här helt underbar | |
Seaholm_888 |
manuell här oxå |
| Manuell E39, tidigare Automat E34. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.